Uteplasser og trugetur

Det er søndag, og det er skyet vær fra morgenen av, Dette er dagen for de store utgravinger! Som tidligere nevnt hadde Eirik og Kristin gravd ut en plass for bålpanna, og i går startet vi på en plass i solveggen. Den skal vi gjøre ferdig i dag.

Det er tungt å grave, med en en spisspade i jern går det ganske lett å få delt den harde snøen i mindre snøblokker. Det tar ikke lang tid før vi er ferdig med sitteplassen, og da begynner vi på å grave en passasje rundt hytta. Må si at det er sjelden det er så mye snø som det det er nå!

Etter et par timer er vi ferdig. Vi kommer oss rundt hytta, og vi har fått masser av trim!

På ettermiddagen går Trond ut på ski, men jeg tar på meg trugene. Det liker jeg!
Synes det er fint med truger, med dem kan jeg gå overalt. Oppover bratte bakker uten å måtte gå fiskebein. Kan gå bare rett opp! Det samme gjelder for nedoverbakkene, kan gå rett ned nesten hvor som helst.

På truger kommer jeg også i helt urørt natur. Det er akkurat som om jeg er den første som går der. Ser ikke annet enn snø og furutrær, og spor etter tiur eller annen storfugl. Et par reve-og harespor ser jeg også -i tillegg til mine trugespor.

Sola ligger lavt over trærne, og dette skaper en fantastisk stemning. Vakkert, synes jeg!

Jeg tar en rundtur i pappas rike. Han pleide å gå på ski her, som regel helt alene. Jeg føler hans nærhet her jeg går, nesten i hans fotspor. Til Elgvann og til Vignervann, med utsikt mot Oslofjorden og mot Deilsvann.

Tilbake på hytta er sola på vei ned, og jeg er takknemlig for at jeg kan nyte denne naturen og for at vi har denne hytta.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg