Tur nummer 100 i boks

Ja, da er tur nummer 100 i boks.
Det er nok flere som synes jeg er sprø, at det er helt meningsløst å gå opp til Knabben hver dag, ofte to ganger om dagen også. Men det synes ikke jeg! Jeg har fire ulike alternativer på rutene mine, ja det er flere også, men fire som egner seg best dersom jeg starter hjemmefra.

På tur nummer 100 velger jeg den mest utfordrende.
Først går turen over flabergene. Noen sier også svaberg da det har vært hav her tidligere.
det er blankskurte berg, skikkelig fine. Det er mange av dem oppi skogen her.

Det er flere svære steiner her også, denne heter Kavaleristeinen.

Flate steiner er det også mange av, de er nesten som heller.

Det er ikke helt lett å finne stien jeg skal gå, den går til venstre for hovedløypa. Jeg roter litt, går for langt til venstre, må klatre litt oppover, men ser så stien litt lenger opp. Det er det blå tauet som forteller meg hvor den er.

Det er to steder der det er tau på denne stien. Her hadde det være vanskelig å komme opp uten tauet.

Dette er som sagt en utfordrende rute. I dag er det også ganske vått oppover her, dette grunnet snøsmelting. Tror nok det er smartest å vente å gå her til all snø er borte.

Bratt, og smalt noen steder.
På høyre side går det omtrent rett ned, mange meter. Best å ikke falle ned her, nei!

Jeg går videre oppover, og er snart på enden av Vesleknabben. Flott utsikt over Drammen og fjorden.

Jeg kommer til et parti det det fortsatt ligger snø. Det er skare her, fin å gå på.
Jeg er nå på Vesleknabben, går over ryggen på den, og etter et par stigninger til, er jeg oppe på selve Knabben.

Ny flott postkasse!

Også her er fjellet blankskurt, og utenfor kanten går det rett ned. Best å holde seg godt innenfor!

Jeg liker altså denne ruten aller best, men det er kanskje smart å være to når man går her. Dette var tur nummer 100, jeg hadde satt som mål å komme opp i 150 i år. Nå har jeg justert målet, og har valgt et skikkelig dristig mål:

300 turer i 2024!

 

2 kommentarer
    1. Skjønner godt at du liker denne ruten opp til toppen “din”! Og jeg syns IKKE det er teit å ta den turen flere ganger hver dag! Jeg ser iallfall noe nytt på bildene dine hele tida – og jeg antar du stadig opplever noe nytt på veien! Heier på deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg