Tilbake til sommeren.

Klokka er åtte, jeg står opp til glade stemmer ute på terrassen. Sola er oppe, og det er langt mot tretti grader. Etter en lang og nydelig frokost, pakker vi sakene for dagens strandtur. Bjørn må kjøre to ganger, det er ikke bare Trond og jeg som er på besøk. Han kjører Grethe, Sjur og  Ann-Britt i første pulje.
Trond og jeg går ned til Quesada først, må kjøpe et par ting, og blir plukket opp der.

Det tar ikke lange tiden før vi er stranda. Det er bare helt nydelig!

Vi setter oss helt ytterst, ingen foran oss, bare havet. Temperaturen er nærmere tretti grader i vannet, ganske annerledes enn det vi har på hytta. Der er det vel seksten grader nå- og kanskje regn også.

Snart kommer to gutter og slår seg ned i sanden foran oss. De graver i sanden, graver hvert sitt hull og begynner på en tunnel der de kan møtes.. Snart treffer de hverandre langt dere nede i sanden, og det er så fint å se gleden lyse i øynene når de treffes, hånd mot hånd.

Det er aldri kjedelig på stranda, det er alltid mye å se på. En mann er tatovert overalt, hele armen er svart. Ser ut som om han har på seg deler av en våtdrakt. Men neida, det er bare tatoveringer, på hodet, armene, kroppen og bena.

Det er morsomt også å se folk når de store bølgene kommer. I dag er det grønt flagg, men sist gang jeg var her, var det rødt flagg. Det var vi ikke oppmerksomme på, men vi så jo det var store bølger. Jeg gikk utover, det er langgrunt, så man må jo gå litt utover før man kan legge på svøm.
Jeg aner fred og ingen fare, men plutselig blir jeg kastet opp og vet ikke mer før jeg står på alle fire, med bikinibuksa rundt anklene. Kan tanke meg det var litt av et syn!
Men mest sannsynlig var det mange som ble kastet rundt samtidig, og de fleste hadde vel nok med seg selv. Det var det jeg håpet, i alle fall.

I dag er det som sagt roligere, vi nyter vannet, og vi nyter sola. Vi nyter også litt godt drikke, og lunsjen inntas i solstolene. Herlig!

Utpå ettermiddagen pakker vi sammen og drar hjem igjen. Mellom stranda og gate ovenfor er det en  skog av bambus- denne er plantet for å skjerme mot vinden og for å holde sanda på plass.

Det er nydelig vær fortsatt, og resten av ettermiddagen av kvelden nytes på terrassen eller i bassenget. Nydelig!

Stemningen blir helt spesiell når sola går ned. Snart sitter vi innhyllet  i mørket og nyter denne fantastisk flotte septemberkvelden.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg