Tilbake i Quesada!

Klokka er bare halv åtte når jeg står opp på min første dag i Spania. Jeg setter meg ned med en kopp kaffe, og snart er Kjersti der: «Skal det være noe i kaffen?»  «I kaffen, nei takk, men heller til kaffen,» sier jeg når jeg ser hva det er. Snakker om en fin start på dagen!

Kjersti er snart ute i bassenget, og så er det tid for en deilig frokost.

Etter frokost tar jeg en tur rundt huset. Hawaiirosene stor i full blomst, det samme gjør duftranken. Hjemme er dette potteplanter, her er det store busker. Hawaiirosen sprer glede med sin sterke farge, og duftranken sprer den nydeligste duft til omgivelsene.

Det er alltid så koselig å komme hit, og minnene strømmer på når jeg går rundt huset. Noen blomster og busker kommer tilbake hvert år, annet er nytt.

 Foran kjøkkenvinduet, bak gitteret, er er noe av det jeg liker aller best, nemlig den koselige keramikkkassen. Her er det alltid urter, denne gang frodig persille og flott basilikum. For meg er dette typisk spansk.

I dag skal vi ned på stranda. Det blir fint for meg, har nemlig ikke vært på stranda denne sommeren. Har knapt hatt på meg bikini, og jeg er ikke det jeg kan kalles brun akkurat! Jeg var rett nok i Spania  i sommer, men den gangen endte vi opp i en nasjonalpark 1000 meter over havet!

På vei ned til stranda går vi på en trebro med bambus på begge sider. Her er det stille og fredelig, men plutselig møtes vi av lyden av bølger som slår mot stranda. Herlig!

Ser vi utover, er himmelen blå. Snur vi oss, er den ikke fullt så blå, snarere ganske så truende. Heldigvis blåses skyene rett vei, og vi nyter livet i sola i flere timer.

Vi sitter i solstolene, og vi bader. 28 grader i vannet, bare helt herlig!

Litt trim må vi også ha, og her er det flere muligheter. Svømming, ulike ballspill eller rett og slett en gåtur på den endeløse sandstranden.

Etter noen timer er det smartest å dra hjem. En hud som av farge stedvis minnet mest om skummet melk, ligner nå litt mer på tynn sjokolademelk, og jeg er godt fornøyd!

Dagen avsluttes med en deilig middag, syv retter på kinesisk restaurant.

Vår første dag i Quesada avsluttes med en drink på takterrassen – helt nydelig å sitte ute i den fløyelsmyke natten!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg