Morgenstemning i mitt paradis

25.04.20

Det er tidlig lørdag morgen, og jeg sitter i hytteveggen med en bok og en kopp kaffe. Etter hvert enda en kopp! 
Det er bare et par grader, men sola skinner og varmer så godt. 

Favorittkoppen-takk til Christine

Det er bart rundt hytta, men fortsatt noe snø her og der. Det er is på vannet, men både den og snøen vil nok snart være borte. 

Det er så fredelig og godt å sitte her. Ingen mennesker, bare meg. De andre sover og vet ikke hva de går glipp av. Fossen bruser, fuglene kvitrer, orrhannen høres i det fjerne, Ellers er det helt stille, bortsett fra at det drypper fra takrenna. Vanndråpene treffer den islagte bakken med et lite smell.

Hytta er mitt paradis. Her slapper jeg av og får ny energi. Jeg drømmer om natten i stedet for å ligge våken og tenke jobb. 

På hytta nyter jeg livet med naturen tett på. Jeg mater fugler, og får besøk av mange ulike gjester på brettet. Siden vi kom opp først igår, har de ennå ikke sett godbitene som venter på dem, Men snart kommer de, kjøttmeis, blåmeis, granmeis, dompap, bokfink og alle de andre. Akkurat nå tripper en liten linerle ved siden av meg. 
Etter at vi flyttet inn i leilighet har dette betydd mye mer for meg enn det det gjorde før. En terrasse er ikke godt egnet som et sted der man mater fugler – det er noe helt annet her oppe. 

Stjernehimmelen er også helt spesiell på hytta, og da spesielt på høsten. Her er det ikke noe annet lys som forstyrrer, det er bare den mørke himmelen, planetene og stjernene. Helt magisk. 

Da vi solgte huset for noen år siden, tok vi også farvel med hagen. Men her på hytta er det også muligheter. Tulipaner, påskeliljer og krokus er på vei, og det er fint å se at staudene jeg plantet i fjor også kommer igjen. 

Nå har jeg hentet min andre kaffekopp og er klar for å nyte den sammen med boka mi. 

Ønsker deg en god dag! Selv gleder jeg meg til en dag i skogen. Vi skal felle trær slik at vi kan fylle opp vedlageret vårt. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg