Tilbake i paradiset

Paradiset, det er hytta. Helst hytta uten vinter, da. Hjemme tiner snøen, men her er det ikke mye som minner om vår og snøsmelting! Jeg må nok skru av vårbryteren og bare innstille meg på at her vil det være vinter i lang tid fremover.


Det er fordeler med vinteren også. Soloppganger, blåtimen og solnedganger.
Selve soloppgangen får jeg ikke med meg grunnet trær som står i veien, men det er fint å se det rosa skjæret på himmelen og å se Skrimfjella opplyst i bakgrunnen.

Planen er at vi skal være er i ti dager, det er meldt fint vær, og det blir nok mange flotte blåtimer og solnedganger etter hvert!

Det første jeg gjorde da vi kom opp i går, var å fylle fuglemateren. Den er plassert rett utenfor stuevinduet. Er spent på å se hvor lang tid det tar før de skjønner at vi er tilbake. Men se der! Der er den første kjøttmeisen på plass! Så koselig!

Vår yngste sønn, Eirik, og samboeren Kristin var her noen dager før vi kom opp, og vi kunne da nyte en varm hytte fra første stund. Herlig! De har også gravd  frem en plass til bålpanna, så den kommer ut etter hvert. Sender varme tanker til de to!

Med vinter kommer også skiturer. Akkurat det gleder jeg meg ikke til. Trives best med å gå på beina, jeg, uten ski.

Nå sitter jeg og nyter en stille morgenstund. Helt OK å stå opp litt over syv på en lørdag. Bare jeg, en kopp kaffe, stearinlys og varme i ovnen. Og kjøttmeisen!



Ønsker deg en fin dag!

2 kommentarer
      1. Ja, her er det masse av snø. Det er fortsatt slik at snøen sperrer for noe av utsikten når vi ser ut av vinduet. Men nå skal vi lage oss en uteplass i solveggen. Begynte i går, skal fortsette i dag. 🤗
        En fin søndag til deg!☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg