Tanker om netthets.

Hva er netthets? Det er det tydeligvis ulike meldinger om. En av mine venner på Facebook la ut følgende bilde på veggen sin:

 

Det skjer flere ganger at jeg ser noe lignende. Dette innlegget hadde ligget ute noen timer før jeg så det, og først gjorde jeg ikke noe med det. Men så bestemte jeg meg for å reagere. Jeg postet kommentaren du ser på bildet.

Jeg kan ikke vise resten av dialogen- da vil jeg måtte røpe hvem som har lagt det ut. Men jeg kan gjengi den:

-Når de stiller seg i den posisjonen de gjør, må de nok tåle en fleip eller spøk.

Jeg svarer:
-Dette er ikke noen god spøk.

-For noen er det nok det

Jeg avslutter med:
-Jeg betrakter det heller som mobbing eller hets.
Men vi er nok uenige der.

Der stoppet dialogen.
Dette er første gang jeg reagerer i form av en kommentar. Skulle ønske jeg var tøff nok til alltid å reagere på slike innlegg. Vår kommune var en av mange som ble slått sammen med andre i 2020, og før og etter dette haglet det med ufine og stygge kommentarer overfor politikere som var for sammenslåingen.
Det verste er at noen av nettrollene fortsetter også i dag, to og et halvt år etter sammenslåingen.

Jeg beundrer dem som stiller til valg som politikere. De legger ned mye innsats for at vi alle skal ha det så bra som mulig, og de tror alle at det de mener, er til det beste for landet vårt. Derfor skal alle behandles med respekt, uansett politisk ståsted. Vi kan uttrykke vår uenighet, dette må begrunnes, og det skal gjøres på en respektfull måte.

Jeg oppfordrer alle til å reagere på sårende, stygge og ufine kommentarer!
Jeg vil tro at hun som la ut det jeg viste innledningsvis, kanskje tenker seg om en gang til dersom hun vil legge ut noe lignende!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg