Søppel i naturen

Skogen er på sitt vakreste , synes jeg, med alle sine intense grønnfarger!

Noen ganger stopper jeg bare opp og ser oppover mot himmelen.
Grønt vakkert løvverk. Bare helt herlig!

Jeg går til Knabben hver dag så sant jeg er hjemme, og jeg har flere ruter å velge mellom. Turen tar  meg rundt en time, og det er fin trening da det er veldig bratt oppover. Lett å gå ned igjen, da!

Knabben er et populært turmål, noen tenner også bål der oppe og nyter sin niste der.

Folk er flinke til å ta med seg sitt søppel hjem. Sporløs ferdsel er bra!

Men i går var det noen som hadde kastet fra seg søppel, ikke mye, men det var godt synlig. De hadde blant annet sittet på benken der oppe og kastet fra seg bananskall, sjokoladepapir og sigarettsneiper- rett foran benken. En fantaboks hadde de også slengt fra seg.

Det er synd noen gjør slikt, og på dagens tur tar jeg med meg en søppelpose for å ta med alt ned igjen. Jeg finner også tre hundeposer på veien opp. To av hundeposene var tomme, det kan være at noen har mistet dem uten å være klar over det.
Men den tredje posen? Her tar man altså med seg en hundepose, plukker opp bæsjen- det er jo bra, men så kaster man altså posen fra seg rett ved stien???

Det burde være unødvendig å skulle plukke søppel etter andre, men når det først er slik at noen kaster sitt søppel rundt omkring, koster det lite for meg å ta det med til nærmeste søppeldunk. Heretter skal jeg legge en søpppelpose i rompetaska slik at jeg har den når jeg finner søppel ute i naturen. Kanskje en ide for flere enn meg?

Vi må ta vare på naturen vår!
Så heldig jeg er som har dette rett ovenfor blokka!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg