Solbergelva- Nerdammen status uke 2

08.12.19.

Den første uken nådde jeg målet mitt, det ble faktisk tre turer til Nerdammen den uken. Allerede mandag den andre uken skjønner jeg at det vil bli vanskelig å få tid til to turer den uken. Men jeg starter bra, mandag kveld legger jeg i vei oppover bakkene sammen med Trond. Det er litt glatt, godt vi har piggsko, men selv med dem mister vi festet her og der. Der blir ikke noen pers denne kvelden, men som alltid, er det helt skjønt når vi kommer opp til bommen. Da kan vi bare gå i behagelig tempo inn til Nerdammen og bort til damhytta før vi snur og går nedover igjen. 
Denne kvelden er det et flott rosa skjær over Nerdammen. Det kommer ikke godt frem på bildet, men bildet gir allikevel et visst inntrykk av hvordan det er her oppe en vinterkveld. 

Tirsdag blir ettermiddagen tilbrakt på skøyteisen sammen med Øystein, Christine, Leon og Tilia. Det er fjerde gang Leon prøver skøytene, og denne gangen klarer han seg uten pingvinen og går helt alene. Kjempeflink er han! Det blir middag hos oss etterpå, og det blir derfor ikke noen tur den kvelden. 
Onsdag er det møte på kvelden og besøk av Leon som skal ligge over til dagen etter, og torsdag er det dugnad på kveldstid. Fredagen drar jeg til Oslo, og da blir tur til Nerdammen erstattet med tur på Aker brygge og på julemarked. 
Det er vakkert på Aker brygge, og spesielt koselig er det å gå her nå i desember. 

På Filipstad ser vi et helt spesielt tre, det er 14 meter høyt og 12 meter bredt. Alt er kunstig, både stamme og blader. Treet ble kjøpt i 2017 av Stein Erik Hagen, og er en gave til Oslos befolkning. Det har fått navnet Oslotreet, og har 125 000 LED-lamper som lager et fargerikt lysspill. 

Lørdagen tilbringer vi i Oslo, og søndagen på julemarked på Bærums Verk. Julemarkedet her er virkelig flott, ikke så glamorøst som i Oslo, men fylt av kvalitetsvarer. Det er mye som frister her, jeg får lyst til å kjøpe håndlagede hjerter og julekuler i glass, lysestake i smijern til hytta og sist, men ikke minst, et flott litografi av Eva Harr. Jeg ender opp med å kjøpe noen julegaver og en pakke med potetlefser. 

Jeg kommer hjem søndag ettermiddag, og jeg har altså gått til Nerdammen bare en gang denne uken. Jeg kan ikke si det frister å gå ut nå, jeg pakker inn julegaver, ser litt på TV -og tar på meg treningstøy. Trond blir med, og snart er vi på vei oppover bakkene mot Nerdammen igjen. Må si jeg er veldig godt fornøyd med meg selv der jeg puster og peser oppover, jeg hadde så absolutt ikke lyst til å gå ut nå. 
I kveld er det enda glattere enn sist gang, og det blir mange glipptak, både med piggskoene og stavene. Det gjør at det er ekstra tungt, og denne gangen bruker vi over 25 minutter opp. Allikevel føler jeg det som en seier, for det første gikk jeg ut selv om jeg slett ikke hadde lyst til det, og for det andre har jeg gått så fort jeg kunne, og målet er nådd! 

Det er veldig vakkert i kveld, nesten fullmåne. På veien ned slår vi av lyktene og nyter måneskinnet som lyser opp veien og naturen rundt oss. 

Vel hjemme igjen nyter jeg synet av blokken vår som er julepyntet og fin. 
En ny uke ligger foran meg, en ny uke med adventstid og turer til Nerdammen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg