Skumringstur

07.02.21

Det er ettermiddag, klokka er snart fem, det er fristende å bli sittende i sofaen, men vi klarer å motstå fristelsen. Det er fortsatt lyst ute, men vi tar på oss hodelykter da vi vet det vil bli mørkt før vi kommer hjem.

Vi går først opp til Knabben, og denne gangen tar vi rettoppvarianten. Et nytt ord som jeg laget akkurat nå, og det passer veldig godt på stien som starter omtrent ved utgangsdøren vår. Det går rett oppover, og etter 1,5 km er vi oppe. Jeg liker ikke å gå denne stien, liker ikke å gå fort oppover, men allikevel blir det slik at jeg så å si alltid går så fort jeg kan. Konkurrerer med meg selv, tar ingen pauser, pulsen er høy, og etter 25 minutter og 45 sekunder er jeg oppe. Bra, det Anlaug! 
Trond hadde selvsagt gått enda fortere dersom han hadde gått alene, men han får konkurrere med seg selv en annen gang. På sommerstid har han klart turen på under 21 minutter, men det er noen år siden….

Vi kommer opp i skumringen, og det er så vakkert her oppe nå. Gradestokken viser åtte minusgrader, det er helt vindstille.

Etter en liten fotograferingspause, går vi videre mot Solbergfjell. Det er fin, opptråkket sti hele veien. Det er mørkere nå, men fortsatt klarer vi oss fint uten å bruke hodelyktene.

På Solbergfjell må vi selvsagt også ta en liten stans for å ta bilder. Vakkert! 

Vi forlater Solbergfjell og starter nedstigningen mot Stenseth. Det går fort nedover her, og snart er vi inne i skogen. Da blir det plutselig veldig mørkt, og vi må tenne hodelyktene. 

Det er en helt spesiell stemning å gå i mørket, og her hadde vi ikke klart oss uten lykt. Jeg må jo si at det er greit å være to, vet ikke om jeg helt hadde likt å gå her alene…

Etter hvert kommer vi ned til Stenseth, og utsikten er bare helt fantastisk! 

Turen går videre hjem til Solbergelva, men som alltid blir det en liten stans på Batteriet.,

En kjempefin tur! Helt spesielt å gå fra skumring og inn i mørket slik vi har gjort nå. 
Kan anbefales! 

En rundtur på 6,5 km, og vi brukte 1 time og 45 minutter. 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg