Skitur og blåtime

Det er lørdag, og jeg står opp til sol og nydelig vær. Må jo bare ut på skitur- selv om jeg altså ikke er noe glad i å gå på ski. Hvorfor er jeg ikke det?

 

  • Jeg går ikke like fort som de andre, de med riktig teknikk.
    Har ikke noen teknikk, jeg…
  • Jeg liker ikke lenger krevende utforkjøringer
    Merker at jeg er blitt mye mer usikker enn det jeg var tidligere
  • Liker best å gå alene, i mitt eget tempo og stoppe for å ta bilder når jeg vil-
    uten å føle at andre hele tiden må vente på meg…

Men i dag er det altså fellestur, og det går ganske så bra. Det er nydelig føre, og der vi går, er det en fin blanding av oppoverbakker og moderate nedoverbakker. Jeg kan altså kjøre nedover alle bakker uten å tenke på knall og fall. Det er myke løyper, og det gjør at det går fint å ploge litt dersom jeg ønsker det. Helt nydelig, egentlig!

Været er jo også helt perfekt. Sol fra knallblå himmel. Det er mye folk i løypene, og det er jo ganske naturlig da vi kommer rett inn i traseen for Styggmannløpet etter hvert. Et flott tiltak, forresten!

Det blir altså en kjempefin to timers tur, med minimalt av fotostopp. Sender en takk til dem som kjører løyper hele vinteren, og oppfordrer alle til å betale den frivillige løypeavgiften.

Tilbake på hytta igjen ser vi først på litt ski- VM før vi tar en måkejobb. Hadde jo vært fint med en plass der vi kan sitte og nyte sola! Det er bare det at det er godt over en meter snø…
Vi tar halvparten nå, og fortsetter i morgen.

Blåtimen nærmer seg, og jeg må selvsagt ta noen bilder. Vakkert!

Rart det med solnedganger og blåtimer. Da Eirik og Kristin var her, ringte jeg Eirik om kvelden og spurte om solnedgangen og blåtimen:

Kan tenke meg at solbnedgangen var vakker i dag. Ja, blåtimen også. 

Vel, han kunne fortelle at de ikke hadde lagt merke til hverken solnedgang eller blåtime.

Det er da jeg skjønner at jeg er blitt eldre, at jeg setter pris på soloppganger, solnedganger og blåtimer. For ikke å snakke om kjøttemeiser og blåmeiser som kommer til fuglemateren utenfor vinduet.
Jeg gleder meg også over at Eirik og Kristin bruker hytta, akkurat som pappa gledet seg over at Trond og jeg brukte den…

 

Det er min tur til å lage middag i dag, og etter hopprennet er vi klare til å innta min asiatisk inspirerte kyllingsuppe med hvitløksbaguetter til. Vi er jo tre søsken som har hytter på rekke og rad, og det er hyggelig å spise sammen.

 Maten smakte godt, og hele kjelen ble tømt.

I morgen er det ikke meldt så fint vær, men det gjør ikke noe. Vi skal jo være her en en hel uke. Det blir en fin dag til å grave frem en uteplass på!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg