Påskestemning på Hageland

Etter å ha kjørt i øs pøs regnær, er det helt nydelig å komme inn på Hageland. Her er det ikke grått og hustrig, her er det rett og slett fargerikt!

Herlige ranunkler, klare, sterke farger. Det er de første blomstene som møter oss.

Gule, rosa og lilla primula, også dette vakre vårblomster.

Husker jeg en gang var i London i januar, og da var det masser av disse blomstene i parkene. Husker jeg ble så overrasket – dro fra vinter og snø i Norge og møtte den fargerike våren i London.

Når frosten er over, kan de plantes ut også her.

På Hageland kan vi fråtse også i gule påskeliljer.

Gule lys, gule egg, påskekyllinger og påskeharer. Det er mange fristelser på hagesenteret i dag, men jeg har allerede kjøpt tulipaner til helgen, og hytta er ferdigpyntet til påske.

Jeg klarer derfor å motstå fristelsene og nøyer meg med å kjøpe fem poser med frø, jord og en plantekasse.

Påskestemningen kommer sakte, men sikkert.  Påskemarsipanen er gul, blomstene er gule. Det må jo også vottene være!

Disse vottene har jeg strikket til en venninne. Skal sende dem som en overraskelse i posten. Alltid spennende med postpakker!

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hageland er jo aldri feil – der er det så mye flott! Jeg er veldig svak for påskepynt altså…. bør nok helst ikke gå innom noen sånn butikk nå, hihi! Lekre votter – for en koselig gave å få i posten! Klem 3<

      1. Men på en slik dag- med et ufyselig vær-
        kan det være godt å ta seg en tur til Hageland – eller til et kjøpesenter for den saks skyld. Bare for å oppleve noe annet enn snø og storm.
        Klem og god helg til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg