På post – dagens andre bloggpost

04.10.21

To timer, tre timer, snart fire timer på post, og det er blitt ganske så kjedelig. Men så skjer det noe. Vi hører det knaker like under der vi sitter. Flere greiner brekker. Trond sitter klar med rifla, jeg ser han sitter i helspenn. 
Det knaker igjen, og enda en gang, men vi ser ikke noe. Så blir det helt stille igjen. Jeg ser Trond slapper av, og tenker det var det. Må si jeg var spent selv også! 
Det går en halv time til, og så hører jeg noe på den andre siden, ovenfor oss. Jeg hvisker til Trond, men han hører ikke. Jeg leter med øynene, og der ser jeg to elger som kommer, ei ku og en stor kalv. Trond ser dem også nå, de kommer mot oss. Jeg sitter som fjetret, glemmer helt å ta bilde. De stopper opp. Trond sikter, de står helt tett ved hverandre, og så snur de brått og stikker av den veien de kom. I samme øyeblikk får jeg summet meg, tar frem mobilen og tar et bilde. 

Elgene får gå videre, lykkelige. 

I skrivende stund er jeg tilbake på hytta, gutta er fortsatt på jakt, og jeg kan se tilbake på en fantastisk dag på post. Det at jeg kjedet meg noen timer er glemt – tenk å se tre elger og høre enda en! Det er nesten mer enn det jeg kunne ha håpet på!

 Og ikke nok med det- på vei hjem fant jeg kantareller! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg