Over tåkehavet

Det er onsdag morgen, 1 pluss og tåke så langt øyet kan se.

Inneværet frister -et kryssord, VGs ordnett, litt strikking og en kopp kaffe.

Men jeg vet at dette bare er kortvarig glede- jeg må bare ut, kan ikke sitte inne hele dagen!

Kvart på ti er jeg klar. Ullundertøy, votter, pannebånd, bukse og jakke. Vintersko med brodder.
Så deilig det skal bli når jeg kan gå i tights og singlet! Og joggesko! Vel, må nok vente ennå et par måneder før det er aktuelt!

Tåka ligger tung over lysløypa. Ganske så mistrøstig.


Jeg går inn i Hundremeterskogen, og der står trærne rette og ranke som alltid. Men ett tre ligger på bakken, og to andre er i ferd med falle. Kanskje det er den tunge snøen som har vært for tung å bære.

Må også ta med et nærbilde herfra. Liker de små, nære ting, detaljene.

Jeg går videre oppover, og snart kan jeg se at sola prøver å trenge igjennom tåka.


Jeg går et par hundre meter til, og plutselig kommer sola. Den skinner så fint på snøen, og jeg blir skikkelig glad, jeg! Da er det jo håp for at jeg får sol på Knabben også!

Og ganske riktig, på toppen er det sol, en deilig sol som ligger over tåkehavet. Hvis jeg nå hadde sittet hjemme, hadde jeg ikke ant at det var så flott vær!

Jeg går nedover igjen, tilbake til tåka. Glad for at jeg har fått denne starten på dagen. En krevende og flott tur, med sol som belønning!

En fin dag til deg der du er! 🤗

3 kommentarer
    1. Så bra at du kom deg ut. Og der var det mye fint å sjå. Jeg er så «heldig»😅at jeg må ut med hunden 3 ganger om dagen. Sånn er det med den saken🙋🏼‍♀️

    2. Ja, det er kjekt med hund! Ser de med hund er ute tidlig på morgenen. Ser også at flere blir overrasket dersom de ser meg ute like tidlig – uten hund! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg