Nye treningsmål

12.08.20

Mange har spurt meg om jeg gleder meg til å sove lenge om morgenen nå som jeg ikke jobber lenger. Vel, tidligere sto jeg opp rundt seks, og gikk til jobben klokka syv. Jeg står ikke opp så tidlig nå, men rundt halv syv er jeg oppe. Jeg har som mål å ta en treningstur om morgenen før frokost. Her hjemme har jeg en løype på 3,7 km som jeg har tenkt å bruke. Har tatt denne de tre første dagene denne uken, og dette håper jeg at jeg klarer å fortsette med. Motivasjonen er der nå, men jeg vet av erfaring at jeg fort kan bli sløvere og finne unnskyldninger for ikke å gjøre det. 

Bilde fra dagens treningstur 

Det er ikke alle dager jeg kan gjøre det, heller. I dag skal jeg hente Leon i barnehagen. Vi skal ta ham med på skogstur i ettermiddag og spise middag ute. Han skal ligge over til i morgen, og jeg kan ikke dra ham med meg ut i skogen før jeg leverer ham i barnehagen igjen. 

Når jeg er på hytta, må jeg finne meg en alternativ løype. Det går jo greit, det, men jeg kan tenke meg at det er lettere å opprettholde de gode vanene hjemme enn det det er på hytta. 
 

I tillegg har jeg som mål å gå minst 12 000 skritt om dagen. 

Regner med at det blir mange fine turer, noen litt korte, noen lange, og noen veldig lange. 
I går gikk jeg turorientering med Mari. Startet hjemmefra og gikk dit vi skulle starte. Det var lett terreng, men det var en ting vi ikke tenkte på. Det var svært varmt, og vi hadde bare en flaske vann hver. Det var jo altfor lite, og vi gikk oss nesten helt tomme. Da vi kom tilbake til bebyggelsen, spurte vi en dame som satt ute om hun kunne fylle opp flaskene våre. Hun gjorde det, og vi drakk. Det var bare helt herlig! Jeg skulle gå enda et par kilometer etter at jeg skiltes fra Mari, og ba om vann enda en gang et annet sted. Folk blir bare glad for å kunne hjelpe i slike tilfeller. En hyggelig prat får vi også! 
 

Gårsdagens resultat var veldig bra! 

Men dette er ikke vanlig, bare for å ha sagt det. Det er svært sjelden jeg er over 20 000 skritt. Skal bli spennende å se om dette endrer seg nå som jeg ikke jobber lenger. Det blir jo fort mye stillesitting på jobb. 

I dag blir det nok ikke så mange skritt, men jeg skal i alle fall over 12 000! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg