Morgenmagi

Klokka er ti over syv, og jeg er klar for dagens morgentur. Det er null grader, vindstille og helt nydelig.

Vinterlysene er på plass hos meg også nå.
Sammen med lysene fra Solbergelva og Drammen gir de meg den mest fantastiske utsikt.

Det er langt færre lys der jeg går innover i skogen. Der er det ganske mørkt, kan du si!

Jeg har lommelykt, så det går bra! Etter fem hundre meter er jeg i lysløpa, så da blir det mye bedre!

Synes det er så fint å se trær mot den vakre morgenhimmelen!

Jeg sender en stor takk til Drammen kommune som også idag har lysene tent i lysløypa. Vanligvis er de tent bare om kvelden, og jeg håper det blir en varig løsning med tente lys også om morgenen.

Det er så mye bedre å gå i skogen enn å gå i gatene.

Dagens morgentur går til Knabben, og nå er jeg snart oppe.

Utsikten fra Knabben er flott om dagen, men nå, i mørket, er den bare helt magisk!
Den må bare oppleves!

Det er blitt så fint å gå her oppe etter at alle trærne er blitt fjernet.

Etter 50 minutter er jeg hjemme igjen, og med gryende dagslys er magien i ferd med å forsvinne.

Jeg elsker slike morgenturer, det samme gjelder for soloppganger og solnedganger. Det er om å gjøre å være ute til rett tid, er man en halv time for sent ute, er all magi borte. Det gjelder å gripe øyeblikket, og å nyte det!
Carpe diem!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg