Januarmoro – Rosa

Dagens tema er ROSA.
Rosa roser, tenker jeg på da. Jeg er veldig glad i blomster, og nå, på denne tiden, kjøper jeg blomster hver uke, roser eller tulipaner.

Før jeg flyttet i leilighet, hadde jeg en stor hage med masser av roser. Jeg elsket å følge dem helt fra  de første små spirene kom om våren til de siste visnet først da snøen kom. De fleste rosene mine var rosa, og spesielt godt likte jeg bunndekkrosa Fairy. Den blomstret rikt hvert år, fra tidlig sommer til sen høst.

Jeg har forsøkt å ha roser i urner, på terrassen, men det har ikke vært særlig vellykket. Kanskje har jeg vært uheldig med arten jeg har valgt, bladene har fort blitt svarte og har falt av. Men dersom noen av dere har lykkes med roser i urne, tar jeg gjerne imot tips.

8 kommentarer
      1. Ja, det hadde vært fint!
        Har satt tulipanløk i urne, det går bra! Nå har jeg også prøvd meg på en staude, gul daglilje. Blir spennende å se om en kommer igjen! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg