Januarmoro – Liv

Dagens tema er LIV.
Akkurat nå tenker jeg på liv -og død. Du kan leve et godt liv i det ene øyeblikket, og i det neste er du død, ofte drept av en som sto deg nær. Tilbake står nær familie i sjokk og bunnløs sorg. Det har vært mange slike saker i det siste, og det er bare så helt utrolig og trist at slike ting kan skje.

Men jeg tenker også på liv i en mer positiv setting. Jeg tenker på nytt liv, og det passer nå når det går mot vår. Nytt liv i skogen, de første gåsungene, de første grønne spirene.

Senere den første hestehoven, blåveisen og hvitveisen. Jeg gleder meg!

Men mens jeg venter på våren, skal jeg nyte livet her og nå. Det snør i dag, og jeg skal snart ut og gå, opp til Knabben. Ikke særlig fristende å gå ut nå, men jeg vet det er så godt når jeg er nede igjen, godt fornøyd med meg selv. Jeg tenker jeg er heldig som kan gå hvor jeg vil, når jeg vil.

Jeg har ellers mye å glede meg til, ut og spise med gode venner i morgen, og helgen skal Trond og jeg tilbringe i Odalen med sønn, svigerdatter og hennes foreldre.

Livet er godt!

 

11 kommentarer

Siste innlegg