Januarmoro – Hobby

HOBBY er dagens tema.

Jeg har mange hobbyer jeg. Jeg kan starte med kryssord. Jeg liker best de vanskelige kryssordene, dem jeg bruker lang tid på å løse. Jeg sender inn løsningene, og på de vanskelige kryssordene har jeg vunnet 2000 kr på de to siste årene. (500+500+1000) Sånt er gøy!

Jeg elsker å strikke, er den typen som ikke klarer å sitte og se på TV uten å ha noe annet å gjøre ved siden av. Da passer det jo godt med et strikketøy! Jeg har strikket mariusgensere til begge sønnene mine, til den ene svigerdatteren og til barnebarna. Ellers har jeg strikket masser av sokker, pannebånd og tovede votter. Det siste årene har jeg strikket tre gensere i Silk Mohair, en ny favoritt.

Jeg bruker også mye tid på trening. Jeg trener styrke på studio, og jeg går veldig mye. Går tur hver dag, som regel to etter tre turer. På noen av turene tar jeg bilder, og jeg skriver også bloggposter fra noen av dem. Både bilder og bloggposter legger jeg ut på Facebooksiden

Skogfruen på tur

Du må gjerne følge meg der!

Hagearbeid er også en elsket hobby. Den starter i mars, da skal jeg så frø som skal bli sommerblomster. Jeg er med i en hagegruppe som har ansvar for fellesarealene her vi bor.
Vi har jobbet veldig mye i denne gruppa, men nå, etter alt alt er opparbeidet, er det vedlikehold som skal til. Det meste arbeidet her skjer selvsagt i sommerhalvåret.

På hytta har jeg kjøkkenhage. Det er like spennende hvert år. Det som er mest spennende, er hvor fort snøen forsvinner, dette er jo avgjørende for hva jeg kan dyrke. Det er ikke alt som trives på 650 meters høyde, heller, så jeg må prøve meg frem.

Fra midten av juli til ut september plukker jeg mye sopp, og det er jo også en hobby. Jeg plukker rundt ti ulike slag, og i fjor var også barnebarna med på sopptur. Koselig!

Det er nå tre og et halvt år siden jeg sluttet å jobbe. Takket være god helse og et stort interessefelt har jeg så absolutt ikke problemer med å få dagene til å gå. Jeg trives med livet og er veldig takknemlig for alt jeg har.

Jeg avslutter med dette bildet, det illustrerer en hobby jeg kan nyte hele året- nemlig å gå tur!

8 kommentarer
    1. Det var mange fine hobbyer og fritidssysler😀 Kryssord driver jeg også med sporadisk. Men blitt mindre etter at jeg starta å blogge igjen. Men jeg føler meg heldig som aldri har fritidsproblemer😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg