Hyttemorgen

God morgen!

Klokka er halv ni, jeg har sovet lenge i dag. Ingen vekkerklokkke, ingen lyder utenfra med unntak av fossebrus i det fjerne. Nydelig!

Jeg kom opp i går ettermiddag, syv grader ute, og syv grader inne. Det naturlige ville være først å fyre opp i ovnen, men jeg prioriterte fuglene først. Meisboller, nøtter og frø. Det gikk ikke lang tid før de var her igjen, alle sammen. Spettmeisen, kjøttmeisen, granmeisen, bokfinken og nøtteskrika.Tror gleden over å se hverandre var gjensidig!

Da var det bare å fyre opp inne. Tenker på hvor heldige vi er som har hytte uten innlagt strøm! Vi har masser av ved, og kan fyre så mye vi vil- uten at det koster noe som helst. Veden har vi selv sørget for, hardt, men givende arbeid!

Jeg lager meg en kopp kaffe og er klar for å nyte en stille, nydelig morgenstund.

Koppen har jeg fått av min svigerdatter, og i slik en morgenstund passer den veldig godt!

I dag skal jeg vaske hytta, venter gjester i ettermiddag. Godt å komme til nyvasket hytte!

Det er nydelig vær nå, og jeg skulle ønske det fortsatte slik! Jakt og sopptur står på programmet, og dessverre er det meldt mye regn. Godt for vannmagasinene, men ikke godt for oss akkurat denne helgen.

Ved en nøyere ettertanke, vil jeg si at jeg synes det er viktigst at vannmagasinene fylles opp.Vi kommer til å gå ut uansett vær, og blir vi våte og kalde, er det enda bedre å komme inn i en varm hytte igjen!

Bålpanna står klar til bruk, er vi heldige, får vi brukt den i kveld før regnet setter inn.

Nå er vannet varmt, og jeg får starte vaskingen. Det blir deilig med grønnsåpelukt i hytta! Ønsker deg en fin dag!

 

2 kommentarer
    1. Så godt med en stille stund på hytta,gjør godt for både kropp og sjel😀 Ha en flott helg med besøk 🙂

      1. Tusen takk!
        Det er stort sett jeg som står opp først, og ja, slike morgenstunder er bare helt nydelige! 🤗
        God helg til deg!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg