Hyttekos

Rundt trett grader i Spania, cirka ti grader her. Kontrastene er store, det var deilig å være i Spania, men det er også helt skjønt å komme hjem igjen og så dra til hytta.

Vi er midt i september, høsten er kommet, og denne helgen blir det nok ikke noe  bålpannekos. Da må vi kose oss inne i stedet!

Noe av det første jeg gjør, er å tenne lys i vinduene.

Jeg kjøpte hjertelysholderne på Karjolen for tolv år siden. Jeg er veldig glad i dem, de skaper en helt spesiell stemning.


I de store vinduene har jeg et par lysholdere som er kjøpt i en interiørforretning i Tønsberg. Fine de også, synes jeg.

Jeg var innom Hageland på vei opp til hytta. Kjøpte en krysantemum i vakre høstfarger. Tenkte den ville passe godt til de oransje lysene mine, og det gjør den!

På hylla ved siden av peisovnen har jeg et par lysglass med dyremotiv. Også disse er kjøpt på Karjolen.

Jeg er en skikkelig lysoman, så jeg må selvsagt tenne lys på sofabordet også!

Det er bare Trond og jeg som er på hytta denne helgen, men jeg slår til og dekker et pent bord i dag også!

Menyen er som følger:

Grillet elgkjøtt, viltsaus, ovnsstekte poter fra kjøkkenhagen, blomkål, brokkoli og kantareller. Elgen er skutt i nærheten, og soppen har jeg plukket tidligere i dag.
Mye kortreist mat altså!

Må si noe om disse lysglassene også, da. De er kjøpt på Bohus.
Jeg fikk det ene av en god venninne til jul, og måtte bare kjøpe ett til!

Avslutter med å si at jeg trives best om våren og sommeren, men det er jo koselig å være inne på hytta også – mens tåka ligger tykk rundt oss og regnet gjør bålplassen utrivelig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg