Hva med et middagstips?

26.08.20

Det er bare helt herlig å bruke dagen til akkurat det jeg selv vil!

Det at jeg ikke lenger jobber, gir meg god tid til å lage ordentlige middager. Det er ikke lenger slik at vi handler noe lettvint på vei hjem fra jobb. Jeg har som mål å kunne skimte bunnen av fryseren etter hvert, men i dag har jeg kjøpt det jeg skal bruke.

Jeg skal nemlig lage wok! 

Først skjærer jeg opp alt av grønnsaker slik at det er klart. Denne gangen bruker jeg en rød og en gul paprika, et blomkålhode, en broccoli, to persillerøtter, fem gulrøtter, en løk og tre fedd hvitløk. 

Jeg bruker også to pakker med strimlet svinekjøtt og tre chorizopølser. 

Jeg woker litt om gangen, og legger det jeg har woket over i en bolle etter hvert som det er ferdig. Grønnsakene skal ikke wokes mye, de skal gi litt motstand når du skal tygge dem. 
Jeg krydrer med salt og pepper underveis. 

Til slutt blander jeg alt i wokpanna, tilsetter litt vann, og to poser woksaus. Her finners det ulike typer, denne gangen bruker jeg denne: 

Jeg smaker til retten med soyasaus og chillikrydder, og serverer ris til. 
Woken er faktisk enda bedre dagen etter, så her kan du lage en stor porsjon og ha til middag både to og tre ganger, avhengig av hvor mange dere er. 
Velbekomme! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg