Grønt er skjønt

Gult er kult – grønt er skjønt!

På min vei til Knabben i dag, valgte jeg å sette et spesielt fokus på det grønne.

Grønt er min favoritt nå, den fargen har så mye liv og optimisme i seg. For ikke å snakke om den gleden den gir!


Hegg er en av de første trærne med grønne blader.

Rogn også på vei ut i friheten- sprenger seg ut fra knoppen som var her for litt siden.


Nydelige seljeskudd.

Fortsatt noen gåsunger å se.

Tystbast sett ovenfra.

Årets gress er på vei opp.

En hvitveis med sine grønne blader.

Mens hvitveisen får nye blader hvert år, beholder blåveisen i alle fall noen av bladene. De ligger der under snøen og bare venter på å få komme ut i friluft. Når det først skjer, tar det ikke lang tid før knoppene kommer, og snart er de i full blomst.

I gleden over å se alt det som nå spirer og gror, må jeg ikke glemme de som gleder meg med sin grønne farge hele året.
Eineren med sine spisse nåler, med grønne eller blå bær- eller ingen bær. Bærene plukker jeg når de er blå, jeg lar dem tørke, og knust er de det beste krydder i en viltgryte.

Furuen er vakker ned sine lange nåler.

Granen er fin den også.

For ikke å snakke om mose og lav. De er blant favorittene. Ulike grønntoner, vakre.

Nå skal jeg ut igjen. Gleder meg!
Dagens ettermiddagstur skal jeg legge ned til elva. Der er det lerketrær. Blir spennende å se hvor langt de er kommer!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg