God morgen!

God morgen! 🤗

Det er onsdag, og jeg går ut i halv åttetiden. Det er oppholdsvær, men tåke, og den tar det meste av utsikten. Den tar vel egentlig all utsikten, jeg ser bare noen meter foran meg.

Jeg tenker på alt og ingenting her jeg går, tenker litt på dagens gjøremål. Jeg skal trene, jeg skal lage blomkålsuppe, og jeg skal legge vinterdekkene i bilen slik at de er klare til dekkskift i morgen.
Jeg skal også begynne å pakke litt da jeg reiser til hytta i morgen formiddag, rett etter dekkskift. Kommer ikke hjem før lørdag ettermiddag, og da må jeg ta resten av pakkingen. Tidlig søndag morgen sitter jeg på flyet – gleder meg!

Plutselig ser jeg at tåka har lettet. Det skjer så fort at jeg ikke legger merke til det. Det er akkurat som om den er blåst vekk.
Himmelen har fått et svakt lilla skjær. Vakkert!

Det er sjelden jeg bestemmer meg hvor jeg skal gå før jeg går ut, og slik er det i dag også. Turen blir til mens jeg går. I dag går jeg oppover i skogen et stykke, på bilvei.


Det ligger tre småbruk langs veien her, de ligger her helt alene, men allikevel ikke så veldig langt fra sentrum. Her kan jeg som regel se hester og sauer, men i dag ser jeg ikke noen dyr her.

Men jeg ser antydningen av en soloppgang. Håper der blir en solfylt dag. Det ville passe meg godt siden jeg skal gå til og fra trening senere i dag.


En kilometer oppe i skogen, ved ei bro, snur jeg og går tilbake. Tar først et bilde av bekken. Det er så fint å se bekker fulle av fossende vann!  Det lover godt for vannmagasinene våre.

Jeg tar lysløypa hjemover, og der, nesten umerkelig, kommer tåka sigende igjen.

Utsikten blir nok en gang borte, men bringebærbladene langs kanten av lysløypa, tiltrekker min oppmerksomhet der de møter meg i sine vakre farger.

Etter 45 minutter er jeg hjemme igjen, og blokka ligger der, omhyllet av tåke.

Jeg vil anbefale alle som har mulighet til å ta en morgentur før frokost. Det er så deilig og forfriskende!
Maten smaker godt, og kaffen enda bedre når du sitter der, vel vitende om at du allerede har gått en tur! Du kan neppe ha en bedre start på dagen!

Ønsker deg en fin dag! 🤗

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg