God morgen! God uke!

God morgen!
Det er mandag, klokka er 08.15, jeg har vært oppe litt over en time allerede. Jeg står opp sammen med Trond hver dag, for å få med meg morgenene.
Det har vært mye dårlig vær de siste månedene, og det har derfor vært lenge mellom de vakre soloppgangene.
Men i dag tegner det bra!

I horisonten ligger Drammensfjorden og Drammen sentrum. Himmelen har en tydelig gul stripe, en oransje stripe og resten av himmelen er en fin blanding av rosa og lys lilla. Vakkert!

Jeg tenker alltid at mandagen er en ny start. Tenker jeg veldig stort, er et nytt år også en ny start. Nyttår er tiden for målsetting og nyttårsforsetter.

Mandager er tiden for å leve opp til målene og nyttårsforsettene, dette kan for eksempel gjelde trening og aktivitet. Klarte jeg det ikke sist uke, har jeg en ny sjanse nå!

Mandagen er også en ny dag, en ny dag med nye muligheter, en dag jeg kan utnytte best mulig, en dag jeg kan fylle med gode opplevelser. En av bloggerne jeg følger, Mette Josteinsdatter, bruker uttrykket å lage seg en god dag. Det uttrykket liker jeg!

Himmelen forandrer seg, nå er klokka 08.30. Den oransje fargen blander seg mer og mer med den lilla, og de rosa fargetonene er nesten borte.

 Ti minutter til er gått, klokka er 08.40. Himmelen forandrer seg nesten hvert minutt. det er ganske så fascinerende!
Jeg kan jo ikke ligge lenge om morgenen! Gjør jeg det, går jeg glipp av alt dette!

Klokka er blitt 08.50, her er soloppgangen på sitt vakreste, synes jeg. Den gule fargen er der, den oransje fargen er blitt mer dempet, og den rosa fargen er blitt er blitt mer laksefarget. Det er som om de laksefargede partiene danser på et lys lilla bakteppe.

Det er rart å tenke på hvordan soloppgangen endres i løpet av året også. Om noen måneder vil sola stå opp helt til venstre i bildet.
Klokka har nå passert ni med ti minutter, og de flotte fargene er på tydelig retur. Men sola, den kan jeg se nå.

Det siste bildet tar jeg klokka 09.50. Nå er bare sola igjen, de vakre fargene er borte. Tenk hva jeg hadde gått glipp av dersom jeg hadde stått opp først nå!

Mandag morgen, en ny uke, en ny dag. En uke og en ny dag med alle muligheter!
Jeg skal nå ta meg en tur opp til Knabben, etterpå skal jeg trene, og jeg skal virkelig nyte denne dagen! Gi meg selv gode opplevelser, soloppgangen var en av dem.
Det er kaldt, minus 15, men det er sol, og det veier opp for kulda!

Ønsker deg en fin dag og en god uke!
Gjør som Mette sier:

Lag den en god dag! En god uke! 🤗🤗🤗

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg