Glutenfritt knekkebrød

For første gang skal jeg lage glutenfritt knekkebrød. Drar til butikken og kjøper det jeg trenger; melblandinger, både fint og grovt, samt havregryn. Sesamfrø, gresskarkjerner og solsikkekjerner har jeg fra før.

Jeg fant en oppskrift på nettet, og det er denne jeg skal teste ut. Det står at det skal bli to plater med knekkebrød.

Jeg følger oppskriften, men synes nok at det ser mye ut. Men når jeg først har begynt å blande disse råvarene, må jeg jo bare fortsette!

Jeg lager først tre plater, og har mye deig igjen. Tre plater til og så enda en!
Knekkebrødene skal i følge oppskriften steke i 50-60 minutter, men det er ikke lenge nok hvis man skal ha sprø knekkebrød!
Jeg snur dem også, og steker dem på begge sider.
Steker, steker og steker enda lenger. Kjenner at jeg er ganske så lei nå!

Seks timer holder jeg på, nå håper jeg bare at de faller i smak.🤗

Neste gang tror jeg at jeg vil bruke min egen oppskrift og bare bytte ut sammalt hvetemel med grov glutenfri melblanding!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg