Fredag – nydelig!

05.06.20

Endelig fredag! 
Denne uken har jeg jobbet svært mye, vanlig arbeidstid i dag, men jobbet 35 timer på de tre første dagene denne uken. Vet det ikke er bra, men må jeg, så må jeg. Jeg blir mer stresset over å ha ting liggende over meg, ting jeg skulle ha gjort. Alt er blitt forsinket nå, på grunn av coronapandemien. Det dukket plutselig opp helt nye arbeidsoppgaver, og andre oppgaver ble satt på vent. Vanligvis er det ganske rolig på jobb i juni, det er en koselig tid preget av sommeravslutninger. Men nå må jeg bruke tid på oppgaver som vanligvis gjøres i mai, og tiden strekker ikke til. Det er også mye ekstra arbeid knyttet til overtallighet, og det er belastende selvsagt for dem det gjelder, men også for ledelsen. En psykisk belastning for alle parter. 
Men det er ikke lang tid igjen nå. Om tre uker går jeg ut i ferie, og etter ferien går jeg av med AFP. Jeg gleder meg! Gleder meg til å gå tur, så ofte jeg vil. Gleder meg til å gjøre akkurat det jeg vil, alene eller sammen med venninner som allerede har gått av. Gleder meg til å kunne bli igjen på hytta når alle andre reiser hjem på søndagen. Men jeg lurer på om fredagen da blir like spesiell? Tror nok ikke at den da vil bety det samme for meg som det den gjør i dag. Kanskje mandagen da vil være vel så fin? 
 

I dag er jeg altså tidlig hjemme, rundt fire. Jeg setter en pizzadeig før vi tar en tur til IKEA. Vi skal kun kjøpe noen nye stolputer til et par stoler på hytta, men selvsagt må jeg ta hele runden. Trond er tålmodig, lar meg bruke den tiden jeg vil. Vi ender opp med stolputer, masse av kubbelys og noe annet småtteri. 
Hjemme igjen lager vi pizzaen sammen, og etter en god halvtime er vi klare for å nyte den! 

Her følger pizza i tre akter: 

Jeg bruker kjøttdeig av svin, krydret med salt og pepper. Legger denne oppå pizzasaus med basilikum og oregano. Topper kjøttdeigen med rød chilli, purre, soltørkede tomater og 
jalapenos. Kjempegodt, synes jeg. Liker den litt sterk. 

På bildet nedenfor er osten tilsatt, Norvegia og Jarlsberg. Pluss Pizzakrydder. 

Og her – her er den tatt ut av ovnen. Mange bruker hvitløksdressing eller annen dressingtil pizza, men jeg liker å bruke en grønnsaksrelish laget av aubergine og paprika. Den er kroatisk , og kjøpes i innvandrerbutikker, for eksempel hos Elite i Drammen. 

Denne uken har jeg ikke hatt tid til å gå tur, men i morgen skal jeg ut – selv om det er meldt bare regn. 
Ønsker deg en god helg! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg