Fredag – ukas beste dag!

24.01.20. 

Da er det fredag igjen -helt herlig! Norge ligger nå under med ett mål i semifinalen mot Kroatia, pizzaen står i ovnen, og rødvinsglasset er fylt. Klokka er halv syv, og hele kvelden ligger foran meg. Nydelig! 

i dag dro jeg tidlig fra jobb. Var på plass klokken fem over syv, jobbet til tre, og var hjemme rundt halv fire. Det er jo rene luksusen! 

15 minutter senere har jeg satt pizzadeigen, og vi er klare for dagens tur. Vi har allerede to treningsturer til Nerdammen bak oss denne uka, så i dag blir det kosetur. Vi bestemmer oss for å gå broene rundt. En kosetur kan godt være lang, men den er ikke preget at et raskt tempo og høy puls. 

Det er så godt -for meg som ikke liker vinteren- å se at isen forsvinner, og nå er det snart helt bart også på stiene i skogen. 

Jeg stopper opp ved blåveisblader for å sjekke om det er knopper på vei. Husker jeg en gang på nittitallet plukket blåveis 27.januar, men nå er det ikke noen knopper å se. Må nok smøre meg med litt tålmodighet. 
Vi legger også denne gangen turen oppom Stenseth, det gir høyere puls og mer trening! 
Må som alltid ta frem mobilen for å ta bilde på Batteriet.

Er spent på hvordan ettermiddagshimmelen blir, var fantastisk fin i går. Ser ikke så lovende ut i dag, men den kan jo bli finere etter hvert. 
Vi går ned til elva, og jeg ser at himmelen er ganske fin, men også litt kjedelig. Men det er i alle fall et par perlemorskyer. Klarer dessverre ikke ta et fullgodt bilde av dem med mobilen,  men de er egentlig veldig spesielle og vakre. Minner meg om stranden i Elafonisi på Kreta. 

Endene ligger langs elvebredden, vi ser også en svane.Tenker det er godt for dem å slippe is, snø og kulde. 

Snart er vi kommet til den gamle Mjøndalsbroa, den er fin, synes jeg, men det er synd at lyskasterne ikke funker. Nå leder forrresten Norge for første gang i denne kampen! 

Oppe på broa er det fin utsikt både oppover og nedover elva. Blokkene på Sandstranda speiler seg i elva, rekkverket og stagene på broa lager flotte rammer om solnedgangen, og ser jeg den andre veien, ser jeg en klar og fin blå ettermiddaghimmel i retning Drammen. 

60 minutter, og stillingen er 23 – 23. Ekstraomganger! 

Ved enden av broa må jeg bare ta et bilde av det flotte treet som står ved elvebredden. 

Her snur vi, og begynner på veien tilbake til Solbergelva. Nå venter en kjedelig veistrekning. Jeg synes i alle fall det er kjedelig å gå på fortau langs en bilvei. Ved kirken tar jeg et nytt bilde, synes den er så fin der den lyser opp i skumringen. 

 

25-25 til Norge i andre ekstraomgang. Spennende dette her! 

Etter 1 time 46 minutter er vi hjemme igjen. 10 km er tilbakelagt. En fin start på fredagskvelden! 
Det er blitt helt mørkt, og vi kan nyte utsikten fra leiligheten. 

Utsikt mot Drammen
Utsikt mot Mjøndalen

26-26, og to ekstraomganger er spilt. 
Tre ekstraomganger er over, 28-28. Vi venter på den fjerde! 
Feil på feil på feil, nå er de slitne, alle sammen. Siste mulighet, de klarer det ikke, men det gjør Kroatia. Vel, uansett, Norge har gjort en kjempeinnsats i EM. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg