Noe av det første jeg gjør når jeg kommer til hytta, er å sørge for mat til fuglene. Det er ikke få kilo som går med i løpet av ett år!
Den som er først ute denne gangen, er granmeisen. Dette er en fugl som ikke så lett blir skremt, og det er derfor lett å få tatt bilde av den.
Bokfinken er også en flittig gjest, og det tar ikke lang tid før den kommer. Den er mye mer var for mine bevegelser, og den flyr vekk når jeg nærmer meg. Utover våren vil den slappe mer av, og da blir den værende selv om jeg nærmer meg.
Svarttrosten er også på plass. Den spiser ikke av fuglemateren, men den spiser det som ligger på bakken. Både svarttrosten og bokfinken har en vakker sang.
Etter hvert vil det komme flere. Kjøttmeis, blåmeis og dompap er blant gjestene som kommer på besøk. Gleder meg!



