Et koselig gjensyn!

Noe av det første jeg gjør når jeg kommer til hytta, er å sørge for mat til fuglene. Det er ikke få kilo som går med i løpet av ett år!

Denne fuglemateren har vi ikke hatt ute i vinter, men nå er den på plass. Alltid spennende å se når fuglene oppdager at den er der igjen!

Den som er først ute denne gangen, er granmeisen. Dette er en fugl som ikke så lett blir skremt, og det er derfor lett å få tatt bilde av den.

Den neste som kommer på besøk, er spettmeisen. Den er ikke særlig redd, den heller, og den er skikkelig grådig. Spiser enormt mye. Den er lett å kjenne igjen på grunn av det lange, spisse nebbet.

Bokfinken er også en flittig gjest, og det tar ikke lang tid før den kommer. Den er mye mer var for mine bevegelser, og den flyr vekk når jeg nærmer meg. Utover våren vil den slappe mer av, og da blir den værende selv om jeg nærmer meg.

Svarttrosten er også på plass. Den spiser ikke av fuglemateren, men den spiser det som ligger på bakken. Både svarttrosten og bokfinken har en vakker sang.

Jeg har hengt opp et nett også utenfor stuevinduet. Det er granmeisen som er først ute også her.
Etter hvert vil det komme flere. Kjøttmeis, blåmeis og dompap er blant gjestene som kommer på besøk. Gleder meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg