En tidlig sommer

Jeg synes alt kommer så tidlig i år, jeg! Men kanskje er ikke det så rart siden sommeren kom i mai, en sommer med høyde temperaturer og nydelig vær.

I dag har jeg plukket en sommerbukett, bestående av prestekrager, blåknapp, ryllik og blåklokker. Prestekragene kom i mai allerede, blåklokkene og blåknapp har jeg sett først i dag.


På min vei hjem fra trening, fant jeg også markjordbær, spiste en håndfull.

Men noe som virkelig overrasket meg, var noe jeg fant for tre dager siden – de første kantarellene!

Da jeg var liten, kom soppen i september. Husker moren min omtalte den måneden som sopptember. Så kom de første kantarellene i august, og senere i juli. Men i starten av juni? Det er tidlig, det!

Vi har hatt en del regn i juni så langt, og temperaturen har vært ganske lav sammenlignet med hva som er vanlig. Jeg tenker vi snart har hatt nok regn for en stund, regn som sikrer gode avlinger både for bønder og sopplukkere. Nå er jeg klar for å nyte en deilig sommer! Måtte værgudene være enige med meg!

5 kommentarer
      1. Ja, det er rart. Får legge turen forbi der i dag også for å se om de har vokst litt. 😀
        Ønsker deg en fin dag! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg