En fargerik wok.

I dag, mandag, skal jeg lage en wok, hadde først tenkt at dette ville bli middag til Trond og meg også i morgen, men jeg har bestemt meg for å invitere Øystein og familien på middag. De har travle dager, full jobb på både Øystein og Christine, visninger på ettermiddager for Christine i tillegg. Dessuten følger de opp Leon med skolearbeidet, samt følger Leon til svømme- og fotballtrening og Tilia til turntrening
Jeg husker godt hvordan det var da vi var i samme situasjon…

Men i dag skal de altså få ferdig middag. En herlig fargerik wok!🤗

Jeg trenger:

2 røde paprika
1 gul paprika
1 grønn paprika
1 rødløk
1 blomkål
1 broccoli

800 gram ytrefilet av svin

4 fedd hvitløk
Salt og pepper

1/2 liter vann

1 pakke wok saus – Oyster & Spring Onion

 

Jeg deler paprikaen i biter, skjærer løken i tynne ringer, og deler blomkål og broccoli i små buketter.


Grønnsakene freser jeg lett i wokpannen, litt om gangen.
Grønnsakene skal være litt crispy, de skal ikke gjennomstekes.

Jeg bruker olivenolje i wokpannen, men kan selvsagt bruke smør eller margarin også.

Kjøttet var delt i skiver da jeg kjøpte det, og nå skjærer jeg det i tynne strimler.


Jeg legger kjøttet i wokpannen, og dette skal være gjennomstekt.

Jeg tar alle grønnsakene og alt kjøttet opp i wokpannen igjen, smaker til med salt og pepper, tilsetter finhakket hvitløk.


Jeg tilsetter så en halv liter kokende vann og en pose woksaus.


Alt blandes godt sammen.

Jeg serverer ris til denne retten.
Denne porsjonen er nok til fire voksne og to barn.

Da gjenstår å si:

Velbekomme!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg