Den første utekvelden

Klokka er snart halv åtte, det er fredag, og jeg sitter ute på terrassen. Alene. Trond synes nok at jeg er litt sprø – han kunne ikke tenke seg å sette seg ut nå.

Det er fem grader, og det regner. Drypp, drypp og masser av drypp, men utsikten er like magisk uansett vær.

Jeg nyter å sitte her. Varmelampen har jeg ikke slått på da den ødelegger litt av stemningen. Det er koseligere å sitte her i skinnet av stearinlys.

Dessuten har jeg både saueskinn og pledd her, og jeg har funnet frem den blå ullgenseren min som er blitt min helt spesielle terrassegenser.
Jeg fryser ikke.

Neste uke er det meldt sol om dagen, men kaldere enn det det er nå. Det betyr kvelder med kuldegrader. Tenker dette er den eneste muligheten til å sitte her en marskveld dette året. I slutten av neste uke drar vi til hytta, og da blir det bålpannekveld i snøen- hvis det ikke blir altfor kaldt, da!

Jeg er veldig glad i terrassen min. Den er stor, rundt 26 kvm, og det er tak over halvparten av den. Det er kveldene jeg liker best, og det er kveldene om våren og høsten. Om sommeren er det for mye lys, det blir ikke så koselig da! Nå sitter jeg innhyllet i mørket. Nyter det, nyter livet!

Men du- det kan hende jeg setter meg ut her i morgen også – da er det fotballkamp på TV!

La oss nyte våren!

4 kommentarer
    1. Magiske kvelder på verandaen er skikkelig kos, jeg for min del holder med Trond. Jeg drøyer mine kvelder på verandaen til man ikke trenger å kle på seg for å ta seg en tur ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg