Dagens middag – kyllingsuppe.

Jeg lager min egen kyllingsuppe, og jeg liker den hot. Hvis du vil lage den, kan du egentlig lage den så hot du selv vil.
Jeg lager alltid store porsjoner, da slipper jeg lage middag hver dag! Jeg tenker dagens porsjon er nok til seks personer.

Jeg bruker følgende råvarer:

 

KYLLINGSUPPE

750 gram kyllingfilet
1 rød paprika
1 grønn paprika
1 gul paprika
1/2 løk

2,5 liter vann

1 rød chili
3 fedd hvitløk
2 terninger kyllingbuljong

Green Curry paste
Red Curry paste
Soyasaus

1 pakke nudler

1 kartong kokosmelk
1 dl matfløte

Frisk koriander

Kyllingen deles i biter, saltes og pepres og stekes.


Paprika og løk skjæres i små biter.

Hvitløk og rød chilli hakkes i små biter.

Alt dette legges i en stor kjele.

Jeg tilsetter to og en halv liter vann og buljongterningene.

Jeg tilsetter også curry paste,
3 ts grønn og 1ts rød.

Dette er en smaksak – tilsett litt og litt, og smak deg frem.

Nå gir jeg suppa et oppkok, og tilsetter nudlene når det koker.

Jeg lar suppa koke i rundt tyve minutter, og så tilsetter jeg kokosmelk og matfløte.

Til slutt smaker jeg til suppa med litt Soyasaus, evt. pepper og chilikrydder.


Jeg topper suppa med koriander og server den med hvitløksbrød.

Håper det smaker!

PS. Når jeg ser på bildene, tenker jeg det er på tide å kjøpe et nytt skjærebrett!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg