Årets siste blomsterbukett?

Søndag ettermiddag og jeg må ut en tur. Det er blitt mye innesitting denne helgen, men nå ligger alt kjøttet i fryseren. Herlig!

Jeg bestemmer meg for å ta en tur i lysløypa, og der finner jeg den første rødkløveren. Og en til og enda en. Jeg finner også noen tistler, og sette det sammen til en liten bukett – sammen med noen blader.

Det er ikke mange blomster igjen nå, så nå får jeg bare glede meg til hestehoven og blåveisen kommer!

Jeg plukker også med meg flere visne reinfann. De er tørre, og jeg skal bruke dem i kranser i desember.

Jeg må samle kongler også, og de må jeg tørke inne slik at de spriker når jeg skal bruke dem i kransen.

Jeg samlet kongler i fjor også, og de har jeg i en borddekorasjon som står fremme hele året.

Noe annet jeg også har fremme hele året, er små buketter med gåsunger, orekongler og lerkekongler.
Dekorativt, synes jeg!

Kanskje jeg tar meg en kongletur i morgen?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg