Anchas Bodega

Det er fredag, en dag jeg har sett frem til ganske lenge. Det er ikke ofte Trond og jeg går ut for å spise, men det skal vi i dag. En venninne av oss ble 70 år for noen måneder siden, og som gave ga vi henne et gavekort til restauranten Anchas Bodega i Drammen.

Det er ikke lett å vite hva man skal gi i jule- og bursdagsgaver når man allerede har alt man trenger. Jeg tenker da at gavekort til opplevelser er et godt alternativ til å kjøpe noe.

Så kan du jo lure på hvorfor vi skal vi skal ut og spise. Vi har jo ikke hatt bursdag!
Men jeg skrev altså en hilsen på kortet:

Du kan gå alene. Hvis du vil ha selskap, kan du ta med deg Bjørn. Hvis du vil ha enda mer selskap, blir vi også med!

Og nå, nå skal vi altså ut og spise! Gleder meg, jeg!

Vi tar bussen inn til byen, og på torget er julelysene fortsatt tent. Det blir vel mer riktig å kalle det vinterlys. Vinterlys som ønsker oss velkommen.

Det samme gjør inngangspartiet til Anchas Bodega. ❤️

Det er kjempekoselig å treffe Ann-Britt og Bjørn igjen! Gode venner som vi er veldig glad i!
Vi bestiller en flaske rødvin med en gang, – og etterpå en til.

Der er mye godt å plukke fra menyen, og vi ender på ti ulike tapasretter i tillegg til nydelig brød og aioli. Dessverre glemte jeg helt å ta bilder av maten, men jeg kan love deg at det smakte helt fortreffelig!

På Anchas Bodega får smaksløkene utfolde seg, servicen er også svært god, og selve stedet er en opplevelse i seg selv. Stemningsfullt. Kan så absolutt anbefales!
Vi har vært der tidligere, og kommet definitivt tilbake.

Vi avsluttet kvelden med litt mer godt drikke, og tok så bussen hjem.

Jeg kommer i større grad til å gi opplevelser i gave. Dette er en kveld vi alle vil huske, et deilig avbrekk i en mørk januarmåned.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg