Tilbake til Maramaris i september

Jeg gleder meg til september, jeg, da skal Trond og jeg tilbake til Marmaris. Vi har vært der flere ganger tidligere, men nå er det ni år siden sist.


Jeg gleder meg å komme tilbake, til å treffe alle sammen igjen- Mustafa, Isa, Simon, Duran, Ferit, Tanju, Kerem, Fati og Bulent. Alle disse var tilknyttet vår favorittrestaurant, Maymi, ikke alle jobber der i dag, men vi vil nok allikevel treffene fleste av dem.

Her et bilde av Isa og Mustafa.

Aller helst hadde jeg tatt med hele familien, både barn, svigerbarn og barnebarn. Vi hadde planlagt og bestilt en slik tur i 2016, men så var det urolige tider i Tyrkia, og vi avbestilte og dro et annet sted i stedet. Guttene våre var med den første gangen vi var der, i 2007, tror jeg det var. De var på samme alder som Ferit, Kerem og Tanju, og de spilte fotball sammen etter at guttene var ferdige på jobb. Dette var da veldig sent, rundt klokka ett på natta.

Guttene våre har gode minner derfra, og derfor hadde det vært artig å dra ned med alle sammen.
Men vi blir flere og flere i familien, og det er vanskelig å finne tid som passer for alle.

Hotellet vi bodde på, er ikke lenger noe hotell for turister, men ferieleiligheter for tyrkere. Vi skal derfor bo på et nytt sted denne gangen, etter anbefaling fra Isa. Det blir spennende å se hvordan det er, men vi vil ikke være mye der. Vi vil nok tilbringe mye av tiden på den private stranda til Maymi, og de fleste middagene vil bli spist på restauranten.

Trond og jeg er veldig aktive, så det blir nok også en del turer. Vi pleide å gå til Ichmeler, og denne gangen vil vi også teste ut andre områder. Båtturer blir det også. Vi har pleid å dra på tur sammen med et ektepar, og de serverer oss middag om bord og kjører oss dit vi vil, i skjærgården utenfor Marmaris. Nå har Duran kjøpt egen båt, så nå blir det vel en tur sammen med ham også. Det er mye koseligere å dra på private båtturer enn det å dra på tur med mange andre.

Her et bilde av min venninne Mari på båten.


Tyrkisk bad hører også med. Å ligge på en madrass, å bli skrubbet over hele kroppen, bort med alle døde hudceller. Massasje i etterkant. Nydelig!

Mange vil kanskje si at det er kjedelig å dra tilbake til samme sted om igjen og om igjen. Vi har de siste årene vært på Kreta, der har vi også bodd på samme sted. Jeg synes det er hyggelig å dra tilbake til steder der jeg har trives godt. Vi blir kjent med folk, og vi får oppleve ting turister vanligvis ikke får.

Gleder meg virkelig til september!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg