Tilbake til hverdagen!

En herlig uke i Spania, 30 grader, masser av deilig mat og god vin, ligge på stranda eller ved svømmebassenget, traske på markedet eller langs stranpromenaden- ja, det er godt, men helt fint å komme hjem til hverdagen også.

Etter en fin hyttehelg er jeg back to normal. Ti over syv er jeg klar for dagens morgentur. Det er meldt regn i dag, mye regn, men det er fortsatt oppholdsvær, så jeg møter denne høstmorgenen i tights, singlet og en tynn jakke.

Det er litt grått og det jeg kaller usht.

Det tar ikke lang tid før det begynner å regne. Jeg burde ha tatt på meg litt annet tøy, for ikke å snakke om en caps. Men, men, dette går nok greit, det også.

Det er helt stille her jeg går, og jeg møter ikke noen på min vei opp til Batteriet.
Med unntak av et par svarttroster, da. De springer foran meg på stien og tar til vingene når de føler at jeg kommer for nær.


Det er ikke mye fristende å sette seg med på benken på Batteriet i dette været.

Tåka ligger i horisonten, men utsikten ned mot elva er ganske så fin. Eller forresten, jeg er redd for at den blir dårligere for hvert år som går. Trær og busker vokser opp og tar mer og mer av utsikten. Her burde det ha vært kalt inn til dugnad!

Trærne er fortsatt grønne, men det finnes fargeklatter både her og der. Man må bare legge merke til dem!
Vakkert er det!

Etter førti minutter og nesten fire kilometer er jeg hjemme igjen. Jakka mi sitter klistret til kroppen, håret er klissvått.
Helt nydelig er det da å få av seg de våte klærne og å sette seg ned md en kopp kaffe etter frokost.

Senere i dag blir det en dose styrketrening, så denne dagen blir en stor kontrast til de late og deilige dagene i Spania!

En fin dag til deg fra meg!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg