Skal – skal ikke ….

Det er mandag morgen, klokka er kvart på syv. Trond har akkurat stått opp, han skal på jobb, jeg kan fortsatt ligge i sengen…

Men jeg er våken, så jeg står opp. Så komme neste spørsmål-

Skal jeg ta på meg vanlige klær eller treningstøy?

Det er veldig fristende å ta på vanlige klær, sette seg i stua med en kopp kaffe, lese nyheter, se på TV, strikke eller bare sitte der og nyte kaffen.

Men vil jeg være fornøyd med det?

Det vil være en kort tilfredsstillelse, og jeg ville være litt irritert på meg selv.

Så, på med treningstøy, og jeg er klar for dagens morgentur.

Det er kaldt, bare et par grader. Men så friskt og godt!
Sola har ikke stått opp ennå, men en planet lyser så fint på himmelen.
Herlig!

Jeg lager meg en ny runde i dag, en runde der jeg ikke trenger hodelykt. Kjekt å slippe det, ikke særlig hyggelig å gå alene i den mørke skogen, heller.

Denne runden tar meg til et av de fineste trærne jeg vet om, det vakre lønnetreet nede ved den gamle riksveien. Fortsatt med de fleste bladene på.
Vakkert!

Jeg legger turen innom det som en gang var Solberg spinneri. Nå er det meste av bygningsmassen  gjort om til flotte, moderne leiligheter.
En fabrikkpipe står igjen, tenk om den hadde vært lyssatt!

Etter en god halvtime og 3,5 kilometer er jeg hjemme igjen. Jeg spiser frokost, og snart ser jeg at sola står opp, den også. Den lyser opp i vinduet, det er akkurat som om den hilser på meg og ønsker meg en god morgen.
Jeg kan vel ikke ha en bedre start på dagen!

En god dag til deg også!

 

5 kommentarer
    1. Koselig å lese og fine bilder. Jeg sitter her foran “Go morgen Norge” med kaffen, ikke fullt så flink som deg å går på tur men har vært ute å matet fuglene. De koser ser rett utenfor stuevindu. Ha en fin dag.

      1. Åh, så koselig å ha fugler rett utenfor vinduet! 🤗
        Det hadde jeg der vi bodde tidligere, da hadde jeg fuglemater og meiseboller. Det kan jeg ikke ha her jeg bor nå, men vi har det på hytta, da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg