Morgenstund på hytta

13.02.21

Det er lørdag morgen, klokka er litt over åtte, og jeg våkner. Det er kaldt i soverommet, ikke så veldig varmt i stua, heller, og det er fristende å bli liggende under den varme dyna. Bare ligge der til Trond står opp, og så komme inn til en kopp kaffe og god fyr i peisovnen. 
Men da må jeg vente en stund, og jeg vil gjerne få med meg mest mulig når jeg er her oppe. 
Så jeg står opp. Jeg tenner opp i ovnen, og setter over vann til kaffe. Det er helt stille, de eneste lydene kommer fra ovnen. Knitrende lyder, laget av veden etter hvert som ilden tar tak.  

Ute er sola i ferd med å komme opp. Det er svært kaldt ute, men jeg må ut en tur og ta et par bilder. Det er så fint når sola lager de første stripene i snøen, og når den lyser opp Styggemann og fjellet rundt før den etter hvert brer seg over hele området. 

Jeg går inn igjen, brygger kaffen, tenner stearinlys og er klar for å nyte min første morgenstund på hytta i 2021. 

Favorittkoppen er på plass, og jeg er bevisst hvor heldig jeg er. Heldig som har ei hytte å komme til, ei hytta som ønsker meg velkommen og tar imot meg med åpne armer.
Da er tiden inne for å nyte kaffen – og livet. 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg