Kveldstur i solnedgang

Det er torsdag kveld, og jeg er alene på hytta. Jeg har brukt ettermiddagen til å bære vedkubber, kløyve dem og lø dem. Det blåser en del, det blir derfor ikke noe bålpannekos på meg denne kvelden. Men det gjør ikke noe, jeg har jo så flott turterreng i umiddelbar nærhet!

Jeg tenker å gå rundt Lille Stølevann – hvis det går, da. Jeg ser jo at det ligger noe snø borti skyggepartiene.

Jeg går først ned til badeplassen vår. Det er høy vannstand nå, og små bølger skvulper inn mot land.

Det er vakkert her nede.
Det er noe helt spesielt med vann, blir aldri lei av å se på det.

Jeg går inn mot vika, og ser at det blir våtere og våtere i terrenget. Det ligger også snø her. Jeg bestemmer meg derfor for å snu og gå til Ivarsbu den andre veien, langs vannet.


Her risler vannet nedover fjellveggen, og sola gir en gullfarge til det våte fjellet. Det ferske grønne gresset trives i overgangen mellom fjell og vei. Vakkert!

Ved Ivarsbu er vannstanden lav. Vannet skal tappes ned da det skal lages en ny demning.
Da dukker det opp en del drivved, blant annnet denne skulpturen her.

Jeg snur, og går tilbake. Tar enda et bilde av sola som er på vei ned, og et bilde av den vakre heggen som står langs veien.

Tenker jeg er utrolig heldig som har hytte her oppe, og gleder meg til å tilbringe pinsehelgen her.

 

6 kommentarer
    1. En vakker tur 🙂 Og den rota var jo lekker å ha til pynt ved hytta? Heggen… hmmmm ja den sliter jeg fælt med nå… allergisk som fy for tiden jeg …. men men … det går over – men slitsomt i øyeblikket 🙂
      God fredag til deg 🙂

      1. Sterk duft fra heggen, ja!
        Heldigvis er jeg allergisk bare mot bjørk.
        Håper medisinen din hjelper!
        En god pinse til deg, Mette! ❤️

    2. Morsomt å lese om mine barndomstrakter. Fortsatt er veien og turen langs Vesle Støle noe av det vakreste jeg vet om.

      1. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
        Ja, den veien er noe av det vakreste jeg vet, så frodig, så idyllisk. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg