Hyttehelg – bare helt nydelig!

Da jeg fortsatt var i jobb, var det å komme hit på fredagskvelden bare helt skjønt. Borte var stress og bekymringer, her var det bare stillhet, ro og nytelse. Slik er det også nå, det å være her, er bare helt spesielt.
Vi kommer opp på ettermiddagen. Søsteren min, Solveig, plukket meg opp, midt på dagen, og vi tok noen avstikkere for å sjekke soppterreng. Det ble både steinsopp, kantareller og smørsopp – en fin start på helgens soppsanking.

Fluesoppen er bare en helt vakker liten fargeklatt, men den får stå i fred.

Trond kommer opp senere på ettermiddagen, og kvelden blir tilbrakt ved bålpanna, avbrutt av en deilig middag. Middag hos Solveig i dag, hos oss i morgen. Her på hytta har vi alltid fellesmiddager -hos oss, hos broren og svigerinnen min eller hos søsteren min. Kjekt for oss å ha hytter på rekke og rad!

Kveldshimmelen er vakker, spesielt når sola speiles i vannet. Der er bare ti grader denne kvelden,  og det er ikke fristende med noe kveldsbad akkurat nå!


Kveldshimmelen forandrer seg, og får nye fargenyanser, i rosa.

Mens vi sitter der, ved bålpanna, betrakter vi stjernehimmelen. Først dukker det opp en stjerne, og så en til. Rart akkurat det der, når vi sitter slik og ser på himmelen, ser vi plutselig en til, og så enda en, snart ser vi Karlsonsvogna og så er det stjerner overalt. Helt nydelig!

 

Jeg er den som står opp først. Tenner opp i ovnen, koker vann til kaffe, finner frem kaffepressen, og så er jeg klar for en ny dag. Livet er godt!

Og det beste av alt – strømutgifter slipper vi å tenke på!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg