Hyttehagen min

Nå er det ti dager siden snøen forsvant her, og mye har skjedd siden det! Noen steder forsvant den litt før takket være mine spadetak! Hvordan går det så med hyttehagen min?

I staudebedet gror det fint. Alle staudene er kommet opp også dette året. Hytta ligger 650 meter over havet, så jeg har valgt stauder som tåler mye.

Jeg fikk for et par år siden en rose av min kjære kusine, og den har også overlevd vinteren. Den vil glede meg med dine vakre rosa roser senere i sommer.

Det er mye fjell foran hytta vår, og jeg har plantet steinbedplanter i fordypninger her og der. De kommet også igjen år etter år.

Noen blomstrer allerede.

Visne påskeliljer kjøpt til påske, setter jeg ned i jorda, og så kommer de igjen året etter!


Noen påskeliljer fikk jeg også av mamma for ti- femten år siden. De kommer tilbake år etter år.

Her er kjøkkenhagen min.

I den ene pallekarmen har jeg en løkplante og løpestikke som kommer igjen år etter år.
Her har jeg nå også plantet bønner som jeg sådde hjemme i april.

Vet det er litt risky mht nattetemperatur, men optimistisk som jeg er, satser jeg på at det går bra!

I pallekarm 2 har jeg en tomatplante jeg satte ned sist helg. I tillegg vårløk som jeg også plantet da.

I den fremste pallekarmen har jeg gressløk som kommer igjen år etter år. Her har jeg også sådd salat og ruccola, som nå er på vei opp.

Blir spennende å se hvordan dette går etter hvert.
Vi er jo her bare i helgene nå, og etter hvert skal vi også på ferie. Får satse på våre hyggelige hyttenaboer, da! Det kan jo være at det blir behov for vanning etter hvert!

4 kommentarer
    1. Jeg bruker også å plante ut påskeliljer når de er ferdig blomstret etter 17. mai 🙂 Og de kommer igjen og igjen 😀
      Kjøkkenhagen din er spennende! Morsomt med litt å kunne plukke fra 🙂
      God søndag til deg 🙂

      1. En god søndag til deg også!
        Har en liten kjøkkenhage på terrassen hjemme også, så nå blir det forhåpentligvis både salat, ruccolasalat, poteter, bønner og tomater! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg