Herlige fredagskveld!

Etter at jeg sluttet å jobbe, er jo dagene på en måte mer like, men det er allikevel noe helt spesielt med fredagskvelden.
Fredagskvelden er kvelden der vi koser oss med god mat og rødvin. De fleste har sine fredagsfavoritter, og for oss var det min hjemmelagede pizza.

En god pizza med hjemmelaget bunn påsmurt pizzasaus, tilsatt stekt kjøttdeig, purre, chilli, jalapeños, hvitløk, soltørkede tomater og mye ost.

Men så kom cøliakien også til oss, og jeg måtte finne på noe annet. Jeg prøvde først tre ulike glutenfrie oppskrifter på pizzabunn, men de falt ikke helt i smak hos oss.

Vår yngste sønn hadde et lite forsprang på cøliaki, og han og samboeren har nå nachos som fredagsfavoritt. Han delte sin oppskrift med meg. Alltid artig å prøve noe nytt, så nå er det også vår nye fredagsrett- med rødvin til.

Jeg synes det smaker ekstra godt med ruccolasalat på.


Siden jeg ikke jobber lenger, kan jeg jo egentlig drikke rødvin hver kveld, jeg! Men det gjør jeg ikke, alkohol nytes bare på fredager og lørdager, og på den måten skilles helgen fra de andre dagene. Det tror jeg er sunt.

Må innrømme at det blir litt mer på ferieturer og helt spesielle begivenheter, men ellers er det slik.

I kveld er det også mye fint på TV,
Mesternes mester og The voice. 

Bare å glede seg! Herlige fredag!
Håper også du nyter fredagskvelden!

Og- har du en god oppskrift på glutenfri pizzabunn, kan du gjerne dele den med meg!

4 kommentarer
    1. Mmmm gode fredagsmenyer!
      I går hadde vi “taco-pizza” som jeg kaller det. Nachos/Texmex strødd på brett og kjøttdeig iblandet tacofyll opp på og ost på toppen 5 minutter i ovnen og vips – servert med salat og rømme om en vil 😀 mmmmm

    2. Hjemmelaget pizza er egentlig veldig godt. Eller halv-hjemmelaget. Med rulle-ut-bunn og ellers kjøttdeig osv. Den du hadde der så veldig god ut 🙂 Midt i min gate 🙂 jeg drikker ikke lenger alkohol. Drakk fra meg da jeg var i 20-30-årene. Liker ikke smaken, og liker ikke å bli susete lenger heller. Så da er det bedre uten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg