Endelig i gang igjen!

20.01.20. 
Kan ikke akkurat si at det nye året har startet bra hva trening angår. Kan det være at jeg har en god unnskyldning eller to? 
Vel, de to første ukene var jeg forkjølet, hostet veldig mye. Det var jo en god grunn, bare så vidt jeg orket å dra på jobb. Sist uke var jeg frisk igjen, men jeg falt på isen en dag da jeg gikk til jobb. Slo meg skikkelig, rompa mi ser fortsatt ut som et moderne kunstverk i fargene rødt, blått og lilla. Det blandet med lite motivasjon var nok til å la være å starte treningen den uken. Kjekt å ha noe å skylde på! 

Men i dag er det mandag, og da passer det godt å starte opp igjen! Jeg kommer sent hjem fra jobb, er ikke hjemme før klokken halv syv, det er veldig fristende å bare slappe av hjemme, men klokken halv åtte tar vi på oss treningstøy og kjører til parkeringsplassen i Nerdamsveien. 
Det er nesten ikke noe snø, men det er fortsatt is i veien. Heldigvis er det strødd, så festet for stavtakene er godt. Tidligere har det blitt en del glipptak, men i dag går det veldig bra. Det er mørkt, ikke noe måneskinn, så hodelyktene er gode å ha! 

Jeg hadde ventet at det ikke skulle gå så bra i dag, det er jo nesten fire uker siden jeg tok denne treningsturen. Men det går egentlig veldig bra! Vanligvis puster jeg som bare det, men i dag synes jeg det går lettere. Det er selvsagt tungt, jeg gleder meg over å passere hver eneste milepæl underveis, og er veldig glad når jeg ser skiltene oppe ved bommen. 

Tro det eller ei, jeg setter ny pers i dag, 23 minutter 12 sekunder. 
Makspuls er på 147. 

Tror nok det skyldes at det er så fint å gå på veien nå. Ikke noe snø, det er is med grus som er frosset fast og gir godt feste både til piggsko og staver. Uansett hva det skyldes- det er kjempegodt å ha gjennomført det, og nå er det bare å kosegå bortover mot Nerdammen. 
Vi tar en tur bort til den røde hytta på demningen, og selvsagt må jeg ta et bilde.  Det er vakkert her oppe, men det er så mørkt at jeg ikke får tatt noe bilde av omgivelsene. Men et bilde av rekkverket på demningen blir bra! 

Temperaturmåleren viser at det er seks grader her oppe denne kvelden. Herlig, tenker jeg! 
Jeg elsker jo våren, men tør ikke helt håpe på at den er kommet allerede. Det kommer nok mer vinter og snø, er jeg redd. 
Men enn så lenge er det bare å nyte mildværet! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg