En fargerik start på dagen

26.10.20

Etter å ha tilbrakt helgen på hytta, er det ekstra fargerikt å komme hjem igjen. På hytta er alt løv falt ned fra trærne, men her er det fortsatt en god del igjen. Bjørkene har gule blader, det er de sammen med lønnetrærne som er de mest utholdende. 
Jeg tar meg en tur ut før frokost i dag, for å få en skikkelig god start på dagen! Det er lysere om morgenen nå siden vi har stilt klokka en time tilbake, men det tar nok ikke lang tid før jeg må bruke lykt dersom jeg skal ut om morgenen. 
 

Det er regn i luften, det er tåke, men det er også mange flotte fargeklatter dersom jeg bare legger merke til dem! Det er så lett bare å gå forbi, å gå uten å se seg omkring. Det er for meg viktig også å lytte. Jeg forstår ikke dem som går med hodetelefoner lyttende til podcast eller musikk. De får jo ikke med seg noe som helst! 

En gang stoppet jeg opp på vei til jobb, sto bare helt stille og ventet. Først så jeg ikke noe som helst, men etter rundt fem minutter, så jeg to rådyr i skogen. Fantastisk! Senere har jeg flere ganger sett ekorn og flaggspett. 

Men i dag har jeg altså fokus på farger. Rødt, oransje, gult , grønt og brunt. Vakkert! 

 

Det er som sagt lett å overse disse vakre bladene – det er lett å bare se det grå, å Se arken og regnet som også preget denne morgenen. 

Jeg snur her oppe, og går hjemover igjen. Tar enda et bilde av noen bjørkeblader. Det er jo faktisk en del grønnfarge igjen, også! 

Etter 4 km og rundt 50 minutter er jeg hjemme igjen, klar for en god dusj og frokost! 
Kunne jeg ha hatt en bedre start dagen? 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg