Våren – min favoritt

19.04.20 

Våren er min favoritt – da våkner alt til liv igjen, og jeg har alt det gode foran meg. Våren, sommeren og til slutt høsten før det kommer enda en vinter. Men etter den kommer jo en ny vår! 
Vi har hatt lite snø denne vinteren, og allerede 11.februar fant jeg den første blåveisen. Skogbunnen er nå dekket av vakker hvitveis, løvetannen er også vakker der den pryder landskapet i gult og grønt. Fuglene kvitrer, og isen smelter slik at skogsvannene igjen bidrar med sin flotte blåfarge. Bjørkene har også fått sin farge denne uken. For en fargepalett! Så vakkert! 

De siste dagene har varmen kommet for fullt. I skrivende stund – sen ettermiddag – er det 18 varmegrader. Vi innviet terrassen igjen fredag kveld, satt ute helt til elleve. Sent ble det også i går. Det var bare helt herlig!

Trond gir nå siste del av terrassen et strøk med beis, og jeg gleder meg til å ta en tur til hagesenteret så fort den er tørr. Tulipaner og påskeliljer er kommet langt, fine knopper venter bare på å springe ut i fargene rødt, lilla og gult.

I dag har vi vært sammen med barnebarna igjen- og mammaen og pappaen deres. Dette er tredje gang vi har vært sammen med dem siden coronaviruset kom og endret helt på vår sosiale omgang. I dag reiste vi til fjorden, vi laget sandslott, matet svaner og prøvde fiskelykken. Akkurat det ble med forsøket, da. 
Egentlig skal man bare være fem personer sammen, vi var jo seks, men vi var ute, og det ble ikke noen klemmer i dag, heller. 

Verket i Hurum

En tur til fjorden gir nye opplevelser og erfaringer. Lukten av sjø, runde, fine steiner, bølger som skyller innover stranda etter at båter har passert, og vannet som på ettermiddagen dekker stranda som var der da vi kom. 

Det blir nok mange turer denne våren og sommeren. Utenlandsferier blir avlyst, men det gjør jo ikke så veldig mye når vi har det så fint i Norge! 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg