En magisk kveld i Malaga

Det er sen ettermiddag, og vi ankommer Malaga. Vi tar taxi fra flyplassen, orker ikke begynne å lete etter buss eller tog nå. Vi har bestilt leilighet i gamlebyen, og taxien kan derfor ikke ta oss helt frem.

Trond og jeg har vært her tidligere, for flere år siden, og det er artig å kjenne seg igjen.

Der syklet vi.
Der er parken jeg tok de fine bildene.
Der er festningen – husker du vi syklet opp dit?
Der er katedralen!

Vi går ned over Calle Granada, og snart finner vi leilighetsanlegget der vi skal bo. Men hvor er resepsjonen? Akkurat det hadde vi ikke sjekket, og vi finner ut at den er 250 meter unna. Solveig og Trond går for finne den, jeg blir igjen med koffertene.

Det går 10 minutter, 20 minutter – nå må de vel komme snart? Jeg ringer Trond for å sjekke, og får beskjed om bare å smøre meg med tålmodighet. De har ikke funnet den ennå…

10 minutter til, og kanskje enda 10 minutter. Jeg smører meg med enda litt mer tålmodighet. Så ringer Trond og ber meg sende et bilde av passet mitt. Da har de i alle fall funnet frem!

Det viser seg at Solveig etter hvert gikk litt hit og dit uten å se på kartet, slik jeg også av og til gjør, mens Trond åpnet en ny app og ba henne ta det med ro. Dette med et positivt resultat!
Ta første til høyre, gå 10 meter rett frem, etc….

 

Leilighetsanlegget vårt ligger midt i bildet, Apartamentos Malaga Premium. Det ligger sentralt til i gamlebyen, og leiligheten er veldig fin, synes vi. Vi har et kjøkken, en dobbeltseng, en sovesofa, TV og et deilig bad. Rent og pent. Må være ypperlig for en langweekend!

Svært mange hotell har takterrasse med servering. Det gjelder også her vi bor. En gratis cocktail følger med leiligheten, og vi lurer på hva vi får.

Utvalget er rikholdig, og vi kan snart kose oss med drinker der jordbær og ananas gir drinkene en nydelig smak.

 

Nå er vi klare for å gå ut i den behagelige Malagakvelden.

Jeg vil gjerne bort til katedralen. Den er flottere om kvelden enn i dagslys, og vi har jo allerede fått en forsmak over bardisken på takterrassen.


Katedralen er altså så vakker og storslått!

 


Det er så fredelig og fint å gå her, og det er en aldeles nydelig duft som omgir oss. Men hvor kommer den fra?

Det står en helt fantastisk flott hawaiirosebusk like ved katedralen. Nesten et hawaiirosetre! Noe helt  annet enn de blomstene vi kjøper hjemme.

Men den deilige duften kommer ikke herfra, det visste vi før vi gikk helt bort til den. Duften kommer nemlig fra duftranken som står like i nærheten. Den står bortgjemt inne i mørket, så det blir dessverre ikke noe bilde av den. Men jeg kan fortelle at også den er stor busk her nede!

Klokka er nå snart elleve, det yrer av liv i de smale gatene. Folk sitter og koser seg med mat og godt drikke denne deilige sommerkvelden.
Vi kjenner at også vi begynner å bli sultne.

Vi stopper ved en italiensk restaurant, og kan snart nyte en velsmakende pizza.

Det begynner å bli sent, det har vært en dag med masser av inntrykk, vi skal reise videre i morgen, og vi går til bake til leiligheten.
En uke i Spania ligger foran oss, før vi etter hvert starter hjemreisen – med tog gjennom Europa.

2 kommentarer
      1. Ja, det blir spennende!
        Vi skal bruke en utenpå turen hjem, har ikke prøvd dette tidligere.
        En fin dag til deg, Mette! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg