Øl i kofferten – Det er dumt, det!

Vi tok båt og tog til Hamburg, og vi tar fly hjem igjen. Vi har noen ølbokser som vi ikke har drukket opp- tok dem med fra minibaren på båten. Hanne og jeg tar to hver, og legger dem i kofferten.

Vi går ned i resepsjonen, og jeg ser etter vår pikkolo som ønsket oss velkommen på fredagen. Jeg finner ham, og gir ham tipsen han skulle ha hatt da han hjalp oss opp med koffertene. Han blir overrasket og glad, og yter oss den beste service også på vei inn i taxien.

Vi tar farvel med hotellet, og snart er vi på flyplassen. Vi sjekker inn selv, og jeg klarer selvsagt å ødelegge båndet som skal festes til kofferten. Blir litt stresset av slikt, må sjekkes inn på nytt, og Solveig og Hanne morer seg mens jeg surrer rundt! 🤣

Vi entrer flyet, og er i Oslo igjen etter 1 time og 40 minutter. Vi finner koffertene på bagasjebåndet, og ser at det er en liten dam på gulvet når vi skal gå videre. Dammen er ved min koffert. Jeg flytter den, og en liten strøm følger meg og kofferten. Og det lukter øl! Flaut!

Jeg åpner kofferten, den ene boksen er bare halvfull, og det meste er gjennomdynket av øl. En aldri så liten krise! Jeg tar ut iPaden og en bok jeg har kjøpt, tørker det så godt jeg kan, og lukker kofferten. Resten får jeg ordne når jeg kommer hjem.

Den ødelagte ølboksen tar jeg selvsagt ut, og heldigvis stopper dette lekkasjen.

Vel hjemme igjen er det bare å ta ut alt, vaske alle klær og toalettvesken. Kofferten må også vaskes innvendig.

Så herved er alle advart- lær av meg, og legg aldri øl- eller brusbokser i kofferten når du skal fly!

4 kommentarer
    1. Så kjedelig med ølboksen.. Men hvordan var Hamburg? Vi skal dit noen dager i sommer, så tar gjerne imot tips til hva vi absolutt bør få med oss der. Har hørt det skal være en fin by 🙂

      1. Vi så jo ikke så veldig mye av byen. Hadde jeg reist dit om sommeren, hadde jeg dratt til den botaniske hagen. Må være svært vakkert der om sommeren.
        Ellers tenker jeg det er fint ved de kunstige innsjøene. Skal du være der flere dager, Jan du jo ta toget og dra litt utenfor byen også.🤗

    2. Oooooooooo den så jeg for meg når jeg las overskriften :-/ Ølbokser som ikke tåler lufttrykket… og de sprekker…. ojojoj ikke bra… men du tok det med knusende ro 😀
      God Luciadag til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg