Status treningsmål januar 2022

31.01.22

Mitt treningsmål for 2022 ble satt i starten av januar:

150 turer til Nerdammen

Det betyr omtrent fire ganger i uka – det er nemlig en del uker jeg ikke er hjemme, og da har jeg ikke mulighet til gå til Nerdammen….

Fire ganger i uka var helt greit, det, før jeg begynte å trene på Family i Mjøndalen. Jeg har lenge tenkt å begynne å trene styrke igjen, det er mange år siden jeg sist gjorde det. Dette nevnte jeg for en venninne, og vips så kom det et velkomsttilbud til meg! En god deal for henne som trener der allerede, og en god deal for meg. 
 

Men så er det å komme seg dit, da! Jeg liker ikke å bruke bil dersom jeg ikke må. Det er nesten fem kilometer til treningssenteret, og jeg har bestemt meg for å gå – tar den ene turen som oppvarming! Det er bare deilig å gå herfra litt før åtte om morgenen, jeg får frisk luft, og jeg kan nyte flotte soloppganger – enn så lenge.

Etter hvert må jeg være veldig tidlig ute for å få med meg soloppgangen, men da kan jeg jo nyte vårluften i stedet. 
Når våren er her og all is er borte, vil jeg bruke sykkelen til og fra trening. Nå tar en treningstur tre timer eller mer, og da går mye av dagen. Med sykkel vil det ikke ta mer enn ti minutter å komme dit, og da kan jeg vurdere å gå til Nerdammen senere på dagen. 
 

Nå tener jeg altså styrke i tillegg turene til Nerdammen. Det betyr følgende: 

Trene styrke og gå til Mjøndalen tur retur mandag, onsdag og fredag
Gå til Nerdammen tirsdag, torsdag, lørdag og søndag

Jeg har gjort dette i to uker nå, får se hvor lenge jeg holder ut!

Kan også fortelle at jeg har investert i personlig trener, 10 ganger fordelt på tre måneder. 
Det er dyrt, men jeg tenker det lønner seg. Jeg får veldig god veiledning og et eget treningsprogram. 
Jeg tenkte først at det var altfor dyrt, men så tenkte jeg på alle de ferieturene til utlandet jeg ikke har kunnet dra på grunnet korona eller sykdom, og da tenkte jeg at jeg kunne ha en personlig trener med den beste samvittighet. En skikkelig god investering! 

Jeg vil foreløpig opprettholde målet på 150 turer til Nerdammen. 
I tillegg vil jeg trene styrke minst 2 ganger i uka- så sant jeg er hjemme. Jeg setter som mål at jeg skal trene styrke 100 ganger. 

Status for januar: 

22 turer til Nerdammen
6 ganger med styrketrening 

Når hyttesesongen starter, vil jeg være på hytta hver helg. Det blir også en del langhelger, så det nok godt mulig jeg må endre på målene mine. Hyttesesongen starter for fullt i mai, så jeg får gjøre en god innsats de første månedene. 

Da gjenstår bare å ønske meg selv lykke til! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg