Regn, regn og enda mer regn – men fint allikevel.

10.12.20. 
Det regner, det gjorde det i går også, og dagen før det og dagen før der igjen….

Endeløse dager med regn kan gjøre noe med psyken, og jeg kan lett bli skikkelig lei. Det er mest fristende å bare være hjemme, sitte med et strikketøy eller se på TV. Men jeg vet med meg selv at slike dager ikke er noe for meg. Jeg ville ikke ha trives med et liv uten fysisk aktivitet. Derfor må jeg ut hver dag, og det at jeg setter mål for meg selv, er også en motivasjonsfaktor. Jeg har som mål å gå minst 15 000 skritt hver dag, og dette hjelper meg de dagene lysten til å gå ut ikke er helt på topp. 

Selv om det av og til ikke frister å gå ut, synes jeg det alltid er godt å være ute når jeg først har kommet ut. Videre er det bare så skjønt når jeg er kommet inn igjen og kan kose meg med den beste samvittighet. 

Jeg våkner altså til regn i dag, og jeg må en tur til Storsenteret for å kjøpe rødvin. En deilig langweekend i Asker ligger foran meg, med mye god mat og rødvin, og da benytter jeg anledningen til å sanke skritt og få min dose av fysisk aktivitet samtidig som jeg får gjort mitt ærend på polet.

Jeg kler meg godt slik at jeg ikke blir våt. En caps er kjekk når det regner, det samme er en god vanntett jakke og treningsbukser. 
 

Mens jeg går, bruker jeg sansene. Jeg ser, lytter og lukter. Ikke lenge etter at jeg har begynt å gå, ser jeg to ekorn som jager hverandre oppover en trestamme. Opp og ned, og så opp igjen før den ene hopper over til et annet tre. De er skikkelig fine, herlige. 

Jeg ser også mye vakkert i alt det grå. Jeg ser små fargerike detaljer som pryder naturen – ting som bare venter på at jeg og andre skal oppdage dem. Det er nemlig fort gjort bare å gå forbi, uten å legge merke til alt det vakre.

Jeg liker meg best i skogen, og legger turen til Storsenteret oppe i åsen på nordsiden av elva. Jeg passerer Batteriet, Steinseth og går helt  til Langløkka før jeg går nedover mot sentrum. Det er ikke mye utsikt å nyte i dag, men fint allikevel. 

Snart har jeg Storsenteret foran meg, jeg tar på meg munnbindet og går rett til polet, finner det jeg skal ha, og legger flaskene i sekken. Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg noe godt å spise, men klarer å stå imot fristelsen og begynner på turen hjem igjen. 
Må ta et bilde av en juledekorasjon utenfor senteret før jeg setter kursen mot elva. Vil gå den veien hjem igjen.

Det er skikkelig guffent vær, og strekningen langs elva er ganske lang i dag. Den føles i alle fall slik, jeg vet jo at den er like lang hver gang. Det er ikke særlig idyllisk langs elvebredden i dag, men endene ser ut til å trives uansett. 

Jeg kommer etter hvert til den andre broa, krysser elva og går opp igjen til skogen så fort jeg kan. Det er der jeg trives best. Jeg går lysløypa den siste biten og gleder meg enda en gang over juletreet som står langs stien. Tusen takk til dem som har lyssatt treet! 

En fin tur på 13,5 km, to og en halv time. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg